پرواز شاهین سهمیه المپیک از آشیانه بلند قامتان ایران؛

وکیلی: پائز فرصتی برای افزایش بار فنی و تاکتیکی ایران نداشت

یاران پائز از پرواز پاریس جا ماندند

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ایران با قبول چهار شکست، میدان لیگ ملت‌ها را در مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس ترک کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
وکیلی: پائز فرصتی برای افزایش بار فنی و تاکتیکی ایران نداشت

مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشور‌های بازمانده از این رقابت‌ها در حال برگزاری است. که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از اول خرداد با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری آغاز شده است و تا سوم تیر در حال پیگیری است.

تیم ملی والیبال ایران سوم خرداد در نخستین مسابقه خود به مصاف صربستان رفت و در نهایت 3 بر 1 نتیجه را واگذار کرد. بازی ایران و صربستان با سکوت و ادای احترام به یاد و خاطره رئیس جمهوری شهید جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در دیدار دوم مقابل ایتالیای مدعی کسب سهمیه المپیک، نتیحه را 3 بر صفر واگذار کرد و این بازی تسلیم تمام قد کیفیت فنی والیبالیست‌های ایتالیا شد.لاجوردی پوشان امسال به دنبال سیزدهمین سهمیه المپیکی خود هستند. این کشور در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس و در غیاب تیم‌های قدرتمند بلوک شرق که مسابقات را تحریم کرده بودند در رده سوم ایستاد و نخستین مدال خود را به دست آورد. در ۶ دوره (۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶) المپیک، ایتالیا همیشه در میان چهار تیم برتر مسابقات والیبال بوده و پنج بار هم روی سکو قرار گرفته است، اما با وجود رسیدن به فینال در آتلانتا ۱۹۹۶، آتن ۲۰۰۴ و ریو ۲۰۱۶ دستش به مدال طلا نرسیده است.

401680_731-1-792

تیم ملی والیبال ایران در دیدار سوم خود در لیگ ملت‌ها، نتیجه را 3 بر 1 به کوبا واگذار کرد.تیم ملی والیبال کوبا سابقه حضور در هفت دوره بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که بهترین عنوان کسب شده این تیم در سال ۱۹۷۶ مدال برنز و مقام سومی است. این تیم در سال ۱۹۵۶ برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان شرکت کرد و در ۱۴ دوره حضور موفق به کسب دو مقام نایب قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۰ و همچنین دو مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۹۸ شده است.

تیم ملی والیبال ایران در جریان شکست‌های سریالی در لیگ ملت‌ها، با برخورد به صخره آرژانتین، باز هم شکست خورد و این بار با نتیجه نزدیک 3 بر 2 با چهار شکست متوالی برزیل را به مقصد تهران ترک کرد.یاران پائز دست خالی از برزیل بازگشتند و یک ناکاملی تلخ در کارنامه والیبال کشور به ثبت رسید.

شاهین سهمیه المپیک از آشیانه بلندقامتان ایران پرواز کرد و یاران پائز از پرواز پاریس جا ماندند. غیبت در المپیک پاریس، شکستی بزرگ برای والیبال ایران که در آسیا و جهان حرف برای گفتن دارد به شمار می‌رود.

محمد وکیلی کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا درخصوص حذف تیم ملی والیبال ایران از لیگ ملت‌ها، اظهار کرد: «والیبال ایران در آسیا و حتی جهان شناخته شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به دور از درنظر گرفتن این خداحافظی تلخ، والیبال ایران در دنیا اعتبار دارد.»

11159389_678

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نوجوانان در واکنش به کوتاه شدن دست والیبال ایران برای تصاحب سهمیه المپیک 2024 پاریس، افزود: «مشخص بود که کار والیبال ایران برای به‌دست آوردن سهمیه این رویداد مهم ورزش دنیا سخت است.»

وکیلی در بررسی عملکرد پائز در این چند دیدار که هدایت تیم ملی والیبال ایران را در دست داشت، تأکید کرد: «پائز فرصتی برای افزایش بار فنی و تاکتیکی ایران نداشت، پائز فقط به‌طور فیزیکی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این دیدارها بوده است، باید به این مربی فرصت داد، تا عیار فنی تیم ملی را بالا ببرد.»

کارشناس والیبال کشورمان بیان کرد: «از طرفی کاملاً مشخص است که با آمدن این مربی برزیلی الاصل، فضای روحی و روانی خوبی بر تیم ملی حاکم است، بازیکنان با پائز مشکلی ندارند و همسو با این سرمربی خارجی هستند و این نکته نوید روزهای خوب در آینده برای والیبال ایران را به همراه دارد.»

وکیلی با اشاره به اینکه حذف از لیگ ملت‌ها اتفاق تلخی در والیبال ایران است، تصریح کرد: «ولی این ناکامی و عدم دست‌یابی به سهمیه المپیک از قبل قابل پیش‌بینی بود.»

کارشناس والیبال کشورمان با تأکید بر اینکه والیبالیست‌های ایران از توان خود مقابل قدرت‌های والیبال جهان استفاده کردند، اضافه کرد: «شکست نزدیک مقابل آرژانتین در لیگ ملت‌ها، برای والیبال ایران امیدوار کننده بود.»

وکیلی اظهار کرد: «امیدواریم روزهای خوش در انتظار والیبال ایران باشد و با درخشش در میادین آینده تلخی غیبت والیبال ایران در المپیک پاریس تا حدودی به شرینی تبدیل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار