تصویب و تأیید عملکرد فدراسیون کشتی در مجمع عمومی

دبیر: مدال طلا یعنی مدال طلای المپیک

تهران (پانا) - مجمع عمومی سالیانه فدراسیون کشتی صبح امروز ۶ خرداد با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و اعضای مجمع در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویب و تأیید عملکرد فدراسیون کشتی در مجمع عمومی

در ابتدای این مجمع مداح اهل بیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان دقایقی را مداحی کرد و کلیپی از این شهید پخش شد.

سید محمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان بعنوان رئیس مجمع با انتخاب اعضاء با تشکر از زحمات فراوان مسئولان فدراسیون کشتی، گفت: از افتخارآفرینی ورزشکاران به خصوص کشتی‌گیران در میادین مختلف از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو بسیار خوشحال شدم.

در این مجمع گزارش حسابرسی مستقل از ۴۲۳ میلیارد تومان عملکرد مالی فدراسیون مطلوب ارزیابی شد و به همراه گزارش‌های مالی و بازرس فدراسیون در بخش‌های مختلف به تصویب اعضاء رسید. همچنین گزارش رئیس فدراسیون کشتی از عملکرد فدراسیون در بخش‌های قهرمانی، فنی، اجرایی، عمرانی، فرهنگی، مالی و غیره از سوی اعضاء مورد تأیید قرار گرفت.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در این مجمع بیان کرد: ابتدا از اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش به جهت حمایت‌های ویژه از کشتی قدردانی می‌کنیم و همچنین از زحمات تمامی رؤسای هیئت کشتی استان‌ها که پای کار کشتی بوده‌اند، تشکر می‌کنیم. با همکاری این دوستان که هرکدام از افراد توانمند محسوب می‌شود، کشتی در حال رشد و پیشرفت است و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

برنامه‌های فنی سال ۱۴۰۲ به صورت کامل اجرا شد

دبیر در مورد اجرای برنامه‌های فنی سال ۱۴۰۲ گفت: فدراسیون کشتی در سال گذشته تیم‌های ملی کشتی در رشته‌های آزاد و فرنگی در ۴ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و تیم‌های ملی آلیش و ساحلی را به مسابقات مختلف جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام کرد که تعداد اعزام‌های تیم‌های کشتی به بیش از ۵۵ اعزام رسید.

وی ادامه داد: حجم کار فدراسیون با توجه به پشتیبانی از چند رشته ورزشی، بیش از چند فدراسیون است، ضمن اینکه کشتی بعنوان ورزش ملی، مذهبی و سنتی ما جزء ۳ قدرت برتر کشتی جهان محسوب می‌شود و تیم‌های ما همیشه در جهان بر روی سکو قرار می‌گیرند.

دبیر تصریح کرد: حاصل کار ورزشکاران ما در یک سال گذشته کسب ۳۳۹ مدال شامل ۱۳۹ مدال طلا، ۹۶ مدال نقره و ۱۰۴ مدال برنز بوده که نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشتیم، ضمن اینکه تلاش کشتی گیران برای کسب مدال طلا بیشتر شده است. اما برای ما طلای المپیک بسیار اهمیت دارد و مدال طلا یعنی مدال طلای المپیک.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ تیم‌های ما در کشتی آزاد و فرنگی و در دو رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان به صورت همزمان قهرمان آسیا و جهان شده‌اند که این یک دستاورد بی نظیر برای تیم‌های پایه است.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ما نیز امسال نایب قهرمان شدند که بسیار ارزشمند است. تیم‌های ما در اکثر رقابت‌ها روی سکو بوده اند و اگر در رقابتی هم روی سکو نبوده‌اند یا تعداد نفرات کم بوده یا کشتی گیران جوان شرکت کرده‌اند.

دبیر در مورد عملکرد کشتی گیران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: از ۱۲ کشتی گیر اعزامی، ۱۰ کشتی گیر در این بازی‌ها صاحب مدال شدند، که ۵ مدال آن طلا، ۴ مدال نقره و ۱ مدال برنز بوده و این عملکرد در بین کاروان ورزشی ایران بسیار عالی بوده است.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: البته هدف ما و آن چیزی که در سند راهبردی ۸ ساله فدراسیون بر آن تأکید شده است، قهرمانی تیم‌های بزرگسالان ما در جهان و همچنین کسب چندین مدال طلا در المپیک است که امیدواریم، با همکاری تمامی دست اندرکاران و لطف خدا بتوانیم در سال ۲۰۲۸ به آن برسیم.

دبیر همچنین اجرای چرخه انتخابی تیم ملی برای سومین سال متوالی را دست آورد بزرگی برای کشتی کشور دانست و گفت: هیچ کشتی گیری نمی‌تواند بگوید که حقم را نداده اند، هرکس به لحاظ فنی و جسمانی بر روی تشک آماده بوده و تمامی رقبای خود را شکست داده، ملی پوش می‌شود و معتقدیم که چرخه انتخابی به رشد کشتی کشور کمک زیادی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه فنی کشتی در سال گذشته با برگزاری ۱۲۱ اردوی آماده سازی در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف، ۱۲ رقابت بین المللی داخلی و همچنین ۲۱ رقابت داخلی، اعزام به ۵۵ رقابت برون مرزی و برگزاری مسابقات لیگ در ۴ رده‌ی سنی در کشور هزینه‌های بسیاری داشت که به لطف خدا توانستیم علیرغم تمامی مشکلات و با کمک برخی از هیئت‌های کشتی به جهت میزبانی، آن را به خوبی اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار