نوری در گفت‌وگو با پانا:

پول‌شویی در فوتبال ایران تمامی ندارد

باید از اکنون تلاش کنیم در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال کشورمان گفت پول‌شویی در فوتبال ایران تمامی ندارد، فضای فوتبال کشور باید سالم‌سازی شده و مسائل شفاف مطرح شود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
پول‌شویی در فوتبال ایران تمامی ندارد

محمد نوری در گفت‌وگو با پانا در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در جریان مسابقات انتخابی جام جهانی، اظهار کرد: «تیم ملی ما در فاز حمله عملکرد خوبی دارد. با توجه به افزایش سهمیه آسیا، کار سختی برای صعود به جام جهانی نداریم و صد در صد صعود می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «بحث ما صعود تیم ملی به جام جهانی نیست، متأسفانه فوتبال ما پیشرفت نکرده است و اگر مقابل ژاپن پیروز می‌شویم، حمل بر این نیست که از ژاپن بهتر هستیم، در واقعیت ژاپن از ما پیشرفته‌تر و با برنامه‌تر است، ولی فوتبال بستر اتفاقات است و تیم‌های بزرگ در برخی مواقع، مغلوب تیم های ضعیف می‌شوند.»

پیشکسوت باشگاه استقلال جوان‌گرایی را یکی از الزامات ایجاد تحول در بدنه تیم ملی فوتبال کشور برشمرد و افزود: «جوان‌گرایی، فقط دعوت از بازیکنان جوان نیست و فقط نباید نیمکت‌نشین باشد، بلکه باید بازی کنند. بازیکنانی که در جام ملت‌های آسیا، نیمکت‌نشین بودند، این فوتبالیست‌های جوان در تیم‌های باشگاهی خود مهره کلیدی بوده و هستند.»

نوری با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در حد حرف نباشد، اضافه کرد: «جوانان خوبی در لیگ‌های فوتبال کشوربازی می‌کنند که با نگاه آینده‌نگرانه می‌توانند در ترکیب تیم‌های ملی پایه حضور پیدا کنند.»

پیشکسوت باشگاه استقلال در بررسی عملکرد فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی در برگزاری فیفادی برای تیم ملی، گفت: «عملکرد مسئولان فوتبال کشور و کادر فنی تیم ملی در این رابطه ضعیف است.»

نوری ادامه داد: «تیم فوتبال عربستان در فیفادی، کنار امثال ژاپن و کره با قدرت‌های فوتبال جهان بازی کردند. نباید ترس از باخت در فیفادی داشته باشیم، باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، تا نقاط تیم مشخص شود و در نهایت در جام جهانی زنگ تفریح نباشیم.»

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد: «متأسفانه خیلی از پول‌های بیت‌المال صرف مربیانی شد که این هزینه‌ها را به هدر داد.»

نوری با انتقاد از این نکته که پول شویی در فوتبال ایران تمامی ندارد، تصریح کرد: «فضای فوتبال کشور باید سالم‌سازی شده و مسائل شفاف مطرح شود.»

پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان اینکه امیرقلعه نویی از دوستان و هم بازی‌هایم بود، اضافه کرد: «از بهترین گزینه‌های مربی داخلی بود و کار هم کرده است. باید یک مربی بدنساز خارجی و یک مربی تمرین دهنده خارجی و یک مشاور خوب به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شود. زیرا بهترین مربیان دنیا، نگاهشان به داخل زمین است و مشاوران قوی به آنها مشاوره می‌دهند و آنالیزورهای قوی دارند.»

نوری با اشاره به اینکه صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی آسان است، اظهار کرد: «اگر می‌خواهیم حریف آسانی در این رویداد مهم فوتبال دنیا نباشیم، باید این تغییرات در بدنه کادر فنی تیم ملی اتفاق بیفتد. با ماندن قلعه‌نویی برای جام جهانی هم موافق هستم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار