روشن شدن مشعل المپیک در المپیای یونان

تهران (پانا) - کمتر از سه ماه و نیم مانده به افتتاحیه بازی‌های پاریس 2024، مشعل المپیک روز سه‌شنبه در المپیای باستانی یونان روشن می‌شود تا سفری را آغاز کند که آن را از آکروپولیس به پلی‌نزی فرانسه قبل از رسیدن به پایتخت فرانسه در 26 جولای خواهد برد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
روشن شدن مشعل المپیک در المپیای یونان

به نقل از نشریه فرانسوی زبان لوموند، این رویداد برای نخستین بار از زمان همه‌گیری کووید-19 که باعث شد بازی‌های تابستانی توکیو 2020 و  زمستانی پکن 2022 بدون تماشاگر برگزار شود، برای عموم آزاد خواهد بود.

انتظار می‌رود که حدود 600 شخصیت برجسته در مراسم روشن کردن شعله المپیک که برای ساعت 08:30 روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ برنامه‌ریزی شده است، شرکت نمایند. این هیئت توسط رئیس کمیته المپیک یونان، کاترینا ساکلاروپولو، و همتای او در IOC، توماس باخ، هدایت خواهد شد.

 مراسم نورپردازی شامل بازیگرانی می‌شود که لباس کشیش‌های باستانی را به تن می‌کنند و مشعل المپیک را با کمک یک آینه سهموی - رویه‌ای که در یونان باستان شناخته می‌شد - در المپیا، جایی که بازی‌ها در سال 776 قبل از میلاد متولد شد، روشن می کنند. آخرین بازی های المپیک باستان در سال 393 پس از میلاد برگزار شد، مراسم پخش مشعل از بازی‌های المپیک باستانی سرچشمه گرفت، جایی که آتش در تمام طول رویداد شعله‌ور بود. این سنت به بازی های مدرن بازگشت، اما نه تا بازی های مدرن یازدهم، که در سال 1936 در برلین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار