دوئل 9‌ گانه برای رسیدن به یک صندلی؛ سئول در انتظار جانشین تاج

تهران (پانا) – 9 نفر برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند تا رئیس جدید این فدراسیون در انتخاباتی که قرار است 25 اسفند برگزار شود معرفی شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
دوئل 9‌ گانه برای رسیدن به یک صندلی؛ سئول در انتظار جانشین تاج

فرهاد فخرآبادی/ استعفای غیرقابل پیش‌بینی و نابهنگام مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، که به علت بیماری قلبی رخ داد باعث شد تا انتخابات زودهنگام برای ریاست این فدراسیون به جریان بیافتد و با پایان روند ثبت نام نامزدهای پست ریاست این فدراسیون، 9 نفر نامزد قرار گرفتن در صندلی مهدی تاج شدند تا در انتخاباتی که قرار است 25 اسفند ماه برگزار شود، رئیس جدید فدراسیون فوتبال معرفی شود.

البته نکته قابل ذکر این است که براساس اساسنامه انتخابات فدراسیون‌های ورزشی حداقل 2 نفر از افرادی که برای ریاست ثبت نام کرده‌اند رد صلاحیت شوند، براساس این اساس‌نامه، در روز انتخابات تنها 7 نفر می‌توانند نامزد پست ریاست باشند و انتخابات بین آنها برگزار خواهد شد. گزارش تهیه شده تنها نگاهی به مهم‌ترین سوابق اجرایی و ورزشی 9 نامزدی است که در خود توانایی ریاست فدراسیون فوتبال را دیده‌اند و برای رسیدن به پیچیده‌ترین و پرچالش‌ترین فدراسیون تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

نامزدهایی که پست دارند

در بین اسامی 9 نامزدی که برای ریاست ثبت نام کرده‌اند، جای بحث‌ترین موضوع حضور 2 عضو فعلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در بین نامزدها است که در این میان باید به نام هدایت ممبینی داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران که این روزها عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران این فدراسیون اشاره کرد. ممبینی که در کارنامه اجرایی خود حضور در شورای شهر اهواز را هم دارد، یکی از پرچالش‌ترین نامزدهای این انتخابات است.

علاوه بر رئیس کمیته داوران، دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که نامزد ریاست این فدراسیون هم شده است، حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون و رئیس سازمان لیگ است که پس از استعفا مهدی تاج، سرپرستی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت. بهاروند در حوزه اجرایی سابقه فعالیت در وزارت نیرو را دارد و البته پیش از رسیدن به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس هیات فوتبال لرستان بوده است.

کاندیداتوری این دو نفر از آنجا می‌تواند چالش‌آفرین باشد که هر اتفاق و رخدادی در لیگ‌های فوتبال ایران به امضاهای جمع شده برای حضور آنها در فدراسیون فوتبال ربط داده شود.

نامزدهایی با سابقه فوتبالی

در لیست افرادی که برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده‌اند، 2 نامزد هم وجود دارند که پیش از این در فوتبال بوده‌اند و یا هم اینک هم در حوزه فوتبال مشغول هستند که نامدارترین آنها مهدی محمد نبی است. نبی که این روزها عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است، پیش از این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم بوده و در مقطعی از دوران سرمربیگری کارلوس کی‌‌روش سرپرست تیم ملی بوده است.

دو مدیرعامل سابق پرسپولیس و استقلال هم در این انتخابات نامزد شده‌اند. حبیب کاشانی که با عضویت در شورای شهر تهران اسم و رسم خود را مطرح کرد، با سابقه ورزشی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده است. همچنین محمد حسین قریب مدیرعامل سابق استقلال و عضو سابق هیات مدیره این باشگاه هم برای ریاست فدراسیون فوتبال کاندید شد.

قریب که پیش از این در دوران علی کفاشیان نامزد ریاست شده بود اما از او شکست خورده بود، در سابقه اجرایی خود مدیرعاملی شرکت شیلات در دارد.

اما در کنار این اسامی، رضا جلالی هم وجود دارد که در زمان ریاست محمد دادگان بر فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال و مشاور عالی این فدراسیون بوده است. جلالی در کارنامه اجرایی خود سابقه قائم مقامی استاندار خراسان شمالی را دارد و معاون فرهنگی ورزشی وزارت رفاه بوده است.

همچنین دو رئیس سابق هیات فوتبال استان‌ها هم برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند. عباس صوفی که در کارنامه خود حضور به عنوان شهردار همدان را دارد، با سابقه ورزشی ریاست هیات فوتبال استان همدان وارد انتخابات شده است. امیر مسعود هراتیان حقوقدان ورزشی هم که رئیس هیات فوتبال اصفهان بوده دیگر کاندید ریاست فدراسیون است که در پرونده‌اش سابقه مدیرعاملی فولاد هرمزگان را دارد.

تنها نامزد بدون سابقه ورزشی

اما در بین نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال، یک نفر وجود دارد که سابقه ورزشی ندارد و بدون سابقه وارد این عرصه شده است. محمدرضا کلایی شهردار سابق مشهد که مدیرکل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت تعاون هم بوده است، تنها کاندید این انتخابات است که سابقه ورزشی ندارد و بدون سابقه وارد این عرصه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار