آغاز رسمی مسئولیت دانش‌آموزان منتخب؛

اعتبارنامه دوزادهمین دوره مجلس در همدان اعطا شد

همدان (پانا) - در ادامه روند افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان همدان، طی مراسمی رسمی و با حضور مسئولان سازمان دانش‌آموزی و مربیان، اعتبارنامه چهار نماینده منتخب—دو دانش‌آموز دختر و دو دانش‌آموز پسر—به‌عنوان اعضای رسمی شورای دانش‌آموزی استان اعطا شد.

کد مطلب: ۱۶۰۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارنامه دوزادهمین دوره مجلس در همدان اعطا شد

این اعتبارنامه‌ها، نه‌تنها آغازگر مسئولیت رسمی این دانش‌آموزان در ساختار مشورتی آموزش و پرورش استان است، بلکه نمادی از اعتماد، مشارکت و بلوغ اجتماعی نسل نوجوان همدان به‌شمار می‌رود.

فرآیند انتخاب این نمایندگان، از سطح مدرسه آغاز شد؛ جایی که دانش‌آموزان با رأی مستقیم، اعضای شورای مدرسه را برگزیدند. پس از آن، مراحل منطقه‌ای و استانی طی شد تا در نهایت، چهار چهره فعال، دغدغه‌مند و مسئولیت‌پذیر به‌عنوان نمایندگان رسمی استان در شورای دانش‌آموزی معرفی شوند. 

این مسیر، تمرینی واقعی برای مردم‌سالاری، گفت‌وگو، تحلیل و تصمیم‌سازی در فضای مدرسه بود؛ تمرینی که حالا با دریافت اعتبارنامه، وارد مرحله‌ای جدی‌تر و رسمی‌تر شده است.

اعضای شورای دانش‌آموزی استان همدان، قرار است در جلسات مشورتی، کمیسیون‌های تخصصی و نشست‌های پرورشی استان، نقش‌آفرینی کنند. آن‌ها صدای دانش‌آموزان هم‌استانی خود هستند؛ صدایی که باید شنیده شود، تحلیل شود و در تصمیم‌گیری‌های آموزشی و تربیتی استان اثرگذار باشد. 

از کیفیت فضای مدرسه گرفته تا نشاط تربیتی، از عدالت آموزشی تا فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، همه این حوزه‌ها نیازمند نگاه دانش‌آموزی‌اند؛ نگاهی از دل تجربه زیسته نوجوانان.

اعطای اعتبارنامه، صرفاً یک اقدام اداری نیست؛ بلکه آغاز یک مسئولیت است. این دانش‌آموزان، حالا نماینده‌اند؛ نه فقط در عنوان، بلکه در عمل. آن‌ها باید با برنامه‌ریزی، با ارتباط مؤثر با مدیران، و با تشکیل کمیته‌های تخصصی، مسیر مشارکت را هموار کنند. سازمان دانش‌آموزی استان همدان نیز متعهد شده است تا با حمایت، آموزش و همراهی، این مسیر را برای نمایندگان منتخب تسهیل کند.

در شرایطی که جامعه نیازمند تقویت سرمایه اجتماعی و تربیت نسل مشارکت‌جوست، شورای دانش‌آموزی می‌تواند الگویی باشد از گفت‌وگوی سازنده، مطالبه‌گری منطقی و مسئولیت‌پذیری در عمل. چهار نماینده منتخب استان همدان، حالا حامل این پیام‌اند: دانش‌آموزان فقط مخاطب نظام آموزشی نیستند، بلکه شریک آن‌اند.

امید است با آغاز رسمی این مسئولیت، شاهد نقش‌آفرینی مؤثر این دانش‌آموزان در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استان باشیم؛ نقشی که از دل مدرسه آغاز می‌شود و می‌تواند تا سطح تصمیم‌سازی‌های کلان ادامه یابد.

خبرنگار : شیما ویسمرادی، صبا زهره‌وند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار