امام جمعه همدان:

محبت اهل بیت بالاترین فریضه‌ الهی است

همدان‌ (پانا) - امام جمعه همدان درباره‌ نشانه‌های تقوا و عوامل رسیدن به درجه‌ ولی الهی گفت: ولایت اهل بیت‌ و انجام دادن فرایض دینی دو عنصر رسیدن به درجه‌ ولی الهی است.

کد مطلب: ۱۴۶۶۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
محبت اهل بیت بالاترین فریضه‌ الهی است

 

حبیب‌الله شعبانی‌موثقی گفت: هدف خداوند، پیامبران و قرآن این است که ما به حد ولی الهی دست پیدا کنیم. حتی با وجود مشکلات و ظلم‌هایی که درجهان اتفاق می افتد، انسان‌ها توانایی ولی خدا شدن را دارند.

شعبانی افزود: باتوجه به فرموده‌های امام سجاد (ع) شرط اول رسیدن به درجه ولی اللهی این است که انسان نسبت به فرایض دینی خود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

شعبانی موثقی در ادامه گفت: انسان‌ها بدون انجام دادن واجبات به مقامات معنوی نخواهند رسید. آن چیزی که باعث رشد و ارتقا انسان‌ها می‌شود نماز، روزه، حج، زکات و... است.

امام جمعه همدان عنوان کرد: همه‌ انسان‌ها با سرشت پاک متولد می‌شوند اما در طول زندگی اتفاقاتی می‌افتد که برخی راه کفر را برمی‌گزینند.

وی ادامه داد: علت آن است که هوای نفس در وجود آنها شعله‌ور می‌شود و به تدریج و آرام آرام باعث آلودگی معنوی آنها شده و آنان‌ را به جایی می‌رساند که خداوند را انکار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دو چیزی که باعث پلیدی در انسان می‌شود، حرام خواری و غفلت از فرایض دینی است که قطع به یقین باید از آنها دوری کرد و از انجام آن‌ها پرهیز کرد.

شعبانی موثقی در پایان گفت: شرکت در نماز جمعه یکی از فرایض موکد از طرف پیامبر اسلام می‌باشد؛ با شرکت در نماز جمعه می‌توان پوزه دشمن را به خاک مالید و از اسلام حمایت کرد.

راهبرد سوم رژیم صهیونیستی زودتر از دو راهبرد قبلی شکست خواهد خورد

امام جمعه همدان در خطبه دوم نماز جمعه در خصوص سه راهبرد اصلی دشمنان گفت: رژیم صهیونیستی در طول دوران تشکلیل خودش سه راهبرد اصلی داشت که دو راهبرد آن به طور کامل شکست خورد و راهبرد سوم هم زودتر از دو راهبرد دیگر به شکست انجامید.

وی افزود: راهبرد اول توسعه جغرافیایی اسرائیل  بود که با شعار"از نیل تا فرات" شروع شد و با شکست مواجه شد. راهبرد دوم که حفظ قدرت بازدارندگی با تیکه بر قدرت نظامی بود که با جریان طوفان الاقصی شکست خورد. راهبرد سوم هم نسل‌کشی وحشیانه است که انشاالله بزودی شکست خواهد خورد.

شعبانی موثقی ادامه داد: نقش کشور‌های اسلامی در حمایت از مظلومان بیشتر از سایر ملل‌ است و توقع ما از این کشورها همکاری و حمایت صادقانه است اما متاسفانه برخی کشور‌های اسلامی در این امر مشارکت لازم رو ندارند.

شعبانی در نقش اقتصاد در دین، بیان کرد: فقر در انجام فرائض در جامعه آسیب‌زاست، اگر می‌خواهیم فرائض دینی در کشور به خوبی اجرا شود باید اقتصادی سالم و صالح داشته باشیم تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی افزود: اقتصاد بیمار نیازمند طبیی است که درد و درمان را می‌شناسد، پس مسئول مربوطه توجه داشته باشند که انجام درست وظایف در مسائل اقتصادی می‌تواند کشور را به مصلحت و درستی هدایت کند.

امام جمعه همدان در پایان ضمن تشکر از مردم ایران بیان کرد: مردم ایران نه تنها به سوی دفاع از مظلوم حرکت می‌کنند بلکه سایر ملل‌ را هم هدایت می‌کنند؛ پس باید دست این ملت را بوسید و قدردان آن‌ها بود.

دانش‌آموز خبرنگاران پانا: زهرا قراباغی و زهرا عندلیبی شفا

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار