رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

خودسازی و تربیت، زمینه‌ساز ظهور منجی است

همدان (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، خودسازی و تربیت را زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و بر این 2 امر مهم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خودسازی و تربیت، زمینه‌ساز ظهور منجی است

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم در حاشیه مراسم گرامی‌داشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری پانا استان همدان گفت: «به فرموده امام خمینی(ره)، تمام کارکرد حکومت اسلامی عبارت ار تربیت است. یعنی همه ارکان در کشور تلاش می‌کنند تا در جامعه تربیت اتفاق بیفتد.»

وی با بیان اینکه طبق تعلیمات پیامبران اگر در جامعه‌ای تربیت اتفاق نیفتد هیچ رشد و حرکتی مشاهده نخواهیم کرد، افزود: «در تمام جوامع بشری و در هر کشور، شهر و روستا و در هر خانه و خانواده‌ای اگر ناهنجاری‌هایی یا مسائل و مشکلات ‌و آسیب‌هایی هست به این خاطر است که تربیت اتفاق نیفتاده یا تربیت اتفاق افتاده اما تربیت غلطی بوده است.»

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: «در اصل شاکله‌ خلقت خداوند به این صورت است که انسان‌ها را در حقیقت برای تربیت شدن خلق کرده است یعنی تکامل پیدا کند و کامل شود.»

وی عنوان کرد: «امیدواریم تمام مربیان در حیطه امور تربیتی در امر خطیر آموزش و پرورش، موفق شوند و بتوانند بستر و زمینه‌ جامعه را برای اتفاق بسیار مهم ظهور منجی فراهم کنند. چرا که اگر ما خوب تربیت نشویم، نمی‌توانیم زمینه‌ساز ظهور شویم.»

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم گفت: «در بحث تربیت و آمادگی برای ظهور باید 2 ویژگی برای فرزندانمان، چه دانش‌آموز و چه دانشجو در نظر بگیریم. این 2 مشخصه و ویژگی عبارت است از خودسازی فردی و اصلاح و تربیت جامعه؛»

وی با بیان اینکه اگر فردی بخواهد در جامعه موثر واقع شود و به تشکیل جامعه‌ مهدوی کمک کند، ابتدا باید خودساخته باشد و از درون خود را تربیت کرده باشد که این امر همان تربیت نفس است، ادامه داد: «از طرفی هم برای تربیت افراد مهدوی نیاز به یک جامعه مهدوی و لبریز از تربیت است.»

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم افزود: «اگر می‌خواهیم محل زندگی‌مان و آدم‌های اطراف‌مان ساخته شوند باید به خودسازی رسیده باشیم و پایه این تغییر این است که خودسازی در حیطه شخصی و در حیطه اجتماعی اتفاق بیفتد. این خودسازی است که یک جامعه مهدوی می‌سازد و جامعه را برای ظهور آماده می‌کند.»

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: «برای فرد اگر این خودسازی ایجاد شد، می‌تواند در اجتماع موثر واقع شود و تاثیرگذار باشد. یعنی می‌تواند جامعه را به حرکت دربیاورد و از آن رخوت بیرون خارج کند. اگر چنین شد در جامعه رشد اتفاق می‌افتد و توسعه دینی و اخلاقی صورت می‌پذیرد.»

وی عنوان کرد: «اگر دعای ما ظهور امام زمان(عج) است باید بدانیم که این دعا زمانی اجابت می‌شود که  فرد خودش را اصلاح کرده و ساخته باشد.  فرد خودساخته با ناهنجاری‌ها مبارزه می‌کند، با کژی‌ها می‌جنگد، با بداخلاقی‌ها می‌ستیزد و با بی‌قانونی و بی‌مسئولیتی‌ها مبارزه می‌کند.»

دانش‌آموز خبرنگار پانا: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار