مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:
مدارس باید تحت تأثیر مستقیم فعالیتهای پرورشی قرار بگیرند
هرمزگان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: انتقال فعالیتهای تربیتی به کف مدرسه و همراهسازی معلمان با برنامههای حوزه پرورشی، رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان برای مقابله با آسیبهای اجتماعی و تقویت تربیت دانشآموزان است.

منوچهر ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست مشترک با همکاران حوزه معاونت پرورشی، بر لزوم گسترش و اثربخشی فعالیتهای تربیتی در سطح مدارس تأکید کرد.
ضیایی با اشاره به سیاستهای حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد: هدف ما این است که فعالیتهای حوزه پرورشی و تربیتی را به کف مدرسه انتقال دهیم و مدارس بیشتری را تحت تأثیر برنامههای پرورشی قرار دهیم.
وی افزود: در این راستا، همکاری و همیاری معلمان در حوزههای مختلف، بهویژه در حوزه آسیبهای اجتماعی، ضروری و مؤثر خواهد بود.
ضیایی با تأکید بر اهمیت سلامت روان دانشآموزان بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و ادارهکل استان با جدیت در حال برنامهریزی برای مراقبت از دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی هستند. جلسات هفتگی در این زمینه برگزار میشود و پایش و رصد مدارس بهصورت منظم در حال انجام است.
وی از برنامهریزی برای برگزاری کارگاههای توانمندسازی معلمان پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: در این کارگاهها، معلمان با انواع آسیبهای اجتماعی در کلاسهای درس آشنا میشوند تا بتوانند نقش همیار آموزش و پرورش را در کمک به دانشآموزان ایفا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تاکید کرد: دنبال فعالیتهای پرورشی کمهزینه و اثرگذار در مدارس هستیم؛ مانند برگزاری اردوهای درونمدرسهای و محلی، اجرای برنامههای فرهنگی و تقویت کار تیمی.
وی افزود: در حوزه قرآن، عترت و نماز که پایه اصلی فعالیتهای فرهنگی ماست، توسعه تشکلهای دانشآموزی، اجرای برنامههای نقد کتاب برای تقویت تفکر انتقادی و آشنایی دانشآموزان با حرفهها و مشاغل از جمله برنامههایی است که با دعوت از متخصصان، مهندسان و پزشکان در دستور کار قرار دارد.
ضیایی بر اهمیت نقش دانشآموزان در مدیریت صبحگاه مدارس تأکید کرد و گفت: واگذاری مسئولیت اجرای صبحگاه به دانشآموزان، تمرینی عملی برای تقویت مسئولیتپذیری آنهاست و ما در این مسیر نقش نظارتی و حمایتی خود را ایفا خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه