دبیر ادبیات و داور مسابقات ادبی:

شعرای بزرگ ایرانی ادبیات ما را به قله‌های افتخار جهان رساندند

اراک (پانا) - دبیر ادبیات و داور مسابقات ادبی گفت: ما زمانی می‌توانیم به ایرانی بودنمان افتخار کنیم که بتوانیم شاعران و نویسندگان بزرگ کشورمان را بشناسیم و آنها را به نسل آینده معرفی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شعرای بزرگ ایرانی ادبیات ما را به قله‌های افتخار جهان رساندند

وجیهه آبایی نوزدهم اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقه ادبی مشاعره و روخوانی گلستان، شاهنامه و دیوان حافظ اظهار کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا مسابقات حافظ‌خوانی را در سطح استان در ناحیه یک شهرستان اراک برگزار کنیم. این مسابقات در گذشته در مرحله منطقه‌ای و مدرسه‌ای برگزار گردیده و امروز به مرحله استانی رسیده است.

وی افزود:هدف از برگزاری این مسابقات، این است که نوجوانان و نسل جوان ما با شعرای بزرگ ما مانند حضرت حافظ، مولانا و سعدی آشنا شوند. هر چند آشنا هستند ولی هدف ما آشنایی بیشتر و گام برداشتن در مسیری است که این بزرگواران زحمت کشیدند و ادبیات ما را به قله‌های افتخار جهان رساندند.

دبیر ادبیات و داور مسابقات ادبی با اشاره اهمیت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد:ما دوست داریم فرزندانمان و این نسل جدید انس بیشتری با شعرای بزرگ و اشعار زیبایشان داشته باشند و این بیشتر به جهت آن است که برای پاسداشت زبان فارسی قدمی برداریم.

آبایی ادامه داد:ما زمانی می‌توانیم به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم که بتوانیم شاعران و نویسندگان بزرگ کشورمان را بشناسیم و آنها را به فرزندانمان و نسل آینده معرفی کنیم و این قدم بزرگی در مرحله استان است و امیدواریم که در سال‌های بعد این مسئله تبدیل به یک دبیرخانه‌ای با شرایط و شیوه‌ نامه‌های مخصوص به خودش شود و مطمئن هستم که این اتفاق در سال‌های آتی خواهد افتاد.

وی در پایان عنوان کرد:ما بیش از ۲۰ دانش‌آموز در مرحله استانی داریم که شرکت کردند و نفرات برتر آنها به مرحله کشوری خواهند رفت. دانش‌آموزان از این مسابقه بسیار استقبال کردند و ما امیدواریم که بتوانیم در پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به سهم خودمان بکوشیم.

خبرنگار: علی سلیمانی

حجم فایل ویدیویی : ۷۵.۳۲M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۲۵ دانلود فایل
خبرنگار : علی سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار