نخستین مرکز پیش‌دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

خرم آباد(پانا) - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان نخستین مرکز پیش‌دبستانی مستقل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خرم‌آباد افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۹۴۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نخستین مرکز پیش‌دبستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در خرم آباد افتتاح شد

رضا زینی‌وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در افتتاح نخستین مرکز پیش‌دبستانی مستقل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خرم‌آباد گفت: خدمات ویژه گفتار درمانی و کاردرمانی و سرویس‌های رایگان در این مدرسه ارائه می‌شود.
زینی‌وند مقدم با اشاره به تامین برخی تجهیزات کودکان نیازهای ویژه از سمعک و عینک نیز افزود: این مرکز(مدرسه نهال) پیش از این مخروبه بوده و کد تخریب داشته که با همت سازمان کودکان استثنایی و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال بازسازی و بهسازی شده است.
وی با اشاره به حضور 26 دانش‌آموز در این مرکز گفت: شیفت عصر مدرسه نهال نیز برای آموزش کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم فعال است.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش توسعه کیفی و کمی و مدیریت یکپارچه را برای تثبیت و هویت سازی کودکان پیش دبستانی دنبال می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پوشش تحصیلی مراکز پیش دبستانی استان قبل از دولت تدبیر و امید در سال 92 معادل 37 درصد بوده که امسال به 70 درصد رسیده است.
زینی‌وند مقدم افزود: فعالیت این مراکز در مناطق محروم، روستایی و کمتر توسعه‌یافته استان بسیار پایین بوده است که با صرف هزینه و اقدامات دولت پوشش این مراکز به 60 درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین در بحث توسعه کیفی نیز جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی برگزار شد و آموزش بهنگام دانش‌آموزان کم توان برای ورود به مقطع ابتدایی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه ارتقا مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و مدرسان پیش‌دبستانی به صورت مستمر انجام می‌شود، تصریح کرد: در مدیریت یکپارچه نیز هماهنگی و همکاری خوبی با کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بسیج برای کمک به توسعه مراکز پیش‌دبستانی در مراکز محروم ایجاد شده است.
به گفته زینی‌وند مقدم حدود سه هزار و 500 دانش آموز استثنایی در استان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار