مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد:

ادامه سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه همه ساله برنامه «سنجش سلامت جسمانی» و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و غربالگری نوآموزان در تابستان اجرا می‌شد گفت‌ امسال برای اولین بار در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ طرح در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ادامه سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت

علیرضا کریمیان در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه براساس تقویم آموزشی امروز همه مدارس فعال، دانش‌آموزان سرکلاس حاضر و فرهنگیان درس و تدریس را با شوق مضاعف آغاز کرده‌اند، گفت: سالیان سال است طرح سنجش کودکان بدو ورود به پایه اول ابتدایی انجام می‌شود؛ اکنون رویکرد جدید آموزش و پرورش به این صورت است که زمان محدود تابستان گسترش یابد و در این راستا در سال گذشته از آبان ماه این کار در مراکز جامع، تحت عنوان مرکز جامع سنجش آموزش توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که بنا است اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی شوند باید سنجش را انجام داده باشند افزود: والدین از طریق سامانه سنجش آموزش و پرورش نوبت گیری کرده، نزدیکترین مرکز جامع به آن‌ها معرفی و سنجش ها انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در این طرح دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقای سطح یادگیری و ارتقای عملکرد بهینه فردی، اجتماعی و تحصیلی جهت جلوگیری از افت تحصیلی در آینده و ترک تحصیل آن‌ها سنجش می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام تلاش این است شناختی از توانایی، ظرفیت‌های کودکان، ویژگی‌های رشدی و نیازهای آنان حاصل شود و اگر اختلالاتی یا بدکارکردی در حوزه جسمانی و روانشناختی داشته باشند شناسایی و بررسی شود و در ادامه بر اساس معیارها و ابزارهای استاندارد، دانش‌آموز دچار مشکل شناختی، رفتاری، ارتباطی، حسی و هیجانی‌، بینایی، شنوایی که مشکل وی مانع از تحصیل و یادگیری مطلوبش می‌شود به محیط‌های جدیدتر با ویژگی‌های جدیدتر مثل مدارس استثنایی معرفی می‌شود تا آن‌جا با منابع، محتوا و روش‌های تدریس و دانش‌آموزان متفاوت استعدادهای بالقوه‌اش شکوفا شود.

کریمیان با بیان اینکه در مسیر انجام سنجش هستیم گفت: طرح از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. همچنین ۱۴ مرکز جامع در نوبت صبح در شهر تهران و ۱۲ مرکز در نوبت عصر از امروز کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی عنوان کرد: برای آنکه همه دانش‌آموزان در مهلت موجود سنجش شوند از ۱۸ فروردین ۳۵ پایگاه ضمیمه‌ای و ۶ مرکز نیز به کمک ما می‌آیند و در کل ۶۷ پایگاه سنجش در سطح شهر تهران کار خود را انجام می‌دهند بنابراین از والدین تقاضامندیم در کمترین زمان ممکن برای نوبت‌گیری اقدام کنند تا کار سنجش انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مراحل انجام سنجش را اینگونه توضیح داد: با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» گزینه دولت من را وارد شده و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد(پدر) است ثبت‌نام و نوبت‌گیری را انجام دهند تا تاریخ و روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

کریمیان با اشاره به اینکه تمام دانش‌آموزانی که قبل از مهر ۱۳۹۷ متولد شده‌اند و قرار است مهرماه امسال وارد پایه اول تحصیلی شوند باید طرح سنجش را داشته باشند عنوان کرد: این طرح ملی و کشوری و در سراسر کشور در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار