مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

100 میلیارد ریال از نیات واقفان مازندران اجرا شد

ساری (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که صد میلیارد ریال از عواید موقوفات استان در بخش‌های مختلف و طبق نیات واقفان در سال 97 هزینه شده است.

کد مطلب: ۹۰۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
100 میلیارد ریال از نیات واقفان مازندران اجرا شد

حجت الاسلام ابراهیم حیدری با اعلام این خبر گفت: «اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در حوزه نیات مذهبی مبلغ 51 میلیاردو 584 میلیون ریال، در حوزه نیات خیریه مبلغ 14 میلیارد و 730 میلیون ریال هزینه کرده است.»

او هزینه‌کرد اجرای نیات واقفان در حوزه اجتماعی را 5 میلیارد و 512 میلیون ریال و در حوزه مدارس علوم دینی مبلغ سه میلیاردو 728 میلیون ریال اعلام کرد.

حیدری برگزاری طرح مهر تحصیلی در جهت اجرای امینانه نیات واقفین با مبحث توزیع ۲۶۰ بسته لوازم التحریر از محل عوائد موقوفه محمد اسماعیل رحمانی بابل و توزیع 120 بسته لوازم التحریر از محل موقوفه میرزا مهدی اشرفی در بهشهر همچون هدیه واقفان به دانش آموزان برشمرد.

او همچنین به توزیع بیش از 4 هزار سبد کالا در ماه مبارک رمضان، اعزام 32 مازندرانی به عتبات عالیات و 80 زائر بار اولی به حرم رضوی، اجرای نیت موقوفه علینقی کنی قائمشهر با مبحث ترخیص بیماران و هزینه دارو و درمان بیماران و تجهیز هنرستان حرفه ای بمبلغ 8 میلیارد ریال به عنوان مصادیق شاخص اجرای امینانه نیات واقفان اشاره کرد.

حیدری خرید دستگاه اتوکلاو اتاق عمل به مبلغ یک میلیارد ریال، خرید دستگاه مانیتورینگ برونده قلبی ویژه icu بمبلغ 600 میلیون ریال، دستگاه بیهوشی به مبلغ یک میلیارد ریال ، خرید دستگاه لارنگوسکوپ و اتو آفتالموسکوپ ویژه اورژانس بمبلغ 500 میلیون ریال برای بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) ساری را در جهت اجرای نیت موقوفه تاجر ساروی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: «این موقوفه برای تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) وقف شده که در سال‌های گذشته خرید آمبولانس، خرید دستگاه برای نوزادان نارس، ساخت مرکزmri و...اجرای هزینه شده است.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از مستاجران و کسانی که متصرف موقوفات هستند خواست تا همسو با اجرای دقیق نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار حقوق موقوفات را پرداخت کنند تا در اجر و پاداش آن شریک باشند.

حیدری یادآور شد که افرادی که علاقمند به وقف هستند می‌توانند با یک نیت یا نیات مختلف این کار را انجام دهند و ما نیازهای وقف جدید را به مردم اعلام می‌کنیم که اکنون جامعه چه چیزهایی را نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار