جشن نیکوکاری در مدارس مازندران برگزار شد

ساری (پانا) - جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در مدارس مازندران و به صورت استانی در دبیرستان متوسطه اول الزهرا شهرستان جویبار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن نیکوکاری در مدارس مازندران برگزار شد

زنگ احسان و نیکوکاری امروز در سه هزار مدرسه مازندران به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با حضور معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران و مدیرکل کمیته امداد استان و و در دبیرستان متوسطه اول دخترانه الزهرا جویبار نواخته شد.

عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین با یاد 54 شهید دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان جویبار گفت: «تمام برنامه‌های فرهنگی برای اینکه نهادینه شوند باید از دوران کودکی آغاز شود و به همین خاطر است که چنین برنامه‌هایی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها برگزار می‌شود.»

او با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر فرهنگساز جامعه است، افزود: «در این برنامه قرار است فرزندان ما یاد بگیرند که به همنوعان خود کمک کرده و فرهنگ انفاق و احسان را فراگیرند. فرزندان ما باید این را بیاموزند که رفاه و آسایش را برای همه بخواهند و در گره‌گشایی از مشکلات همنوعان قدم بردارند.»

نیکزاد با بیان اینکه انفاق و احسان به نیازمندان رضایت خداوند را در پی دارد، تصریح کرد: «این کار هم به نیازمندان سود رسانده و هم در خود فرد انفاق کننده احساس آرامش و رضایت ایجاد می‌کند. در همین راستا باید سعی کنیم این فرهنگ را هر چه بیشتر در مدارس نهادینه ساخته، آنرا برای دانش‌آموزان به صورت واضح بیان کرده و آنها را با این فرهنگ ناب اسلامی آشنا سازیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مازندران در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان انجام دادند. امسال نیز از امروز که آغاز جشن نیکوکاری است این برنامه ادامه خواهد یافت و امروز 3 هزار مدرسه فعال و 400 هزار دانش آموز مازندرانی این روز بزرگ را جشن گرفته و هدایای خود را در صندوق خواهند انداخت.»

معاون سیاسی استاندار مازندران نیز در این آیین با بیان اینکه احسان و نیکوکاری هم برای جامعه هدف و هم برای فرد انفاق کننده اثربخش است، گفت: «احسان سرمایه بزرگی است که قطعاً به داشتن جامعه‌ای با روحیات و اخلاق عالی کمک خواهد کرد و اگر بخواهیم جامعه‌ای شاد داشته باشیم باید به شادمانی کل جامعه اهمیت داده و همه را در این شادی سهیم کنیم.»

حسین حسن‌نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش با اجرای چنین برنامه‌هایی روح مشارکت جمعی را تقویت می کند، افزود: «برای رسیدن به اهداف متعالی در این بخش باید تمامی دستگاه ها همکاری کنند. به ویژه همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا این فرهنگ در مدارس وتقویت شده و دانش‌آموزان با دل‌های پاک و بی آلایش خود بیش از همه در این راه پیشقدم هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار