معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:
نقشآفرینی دانشآموزان در برنامههای تربیتی ضروری است
مازندران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: نقش آفرینی دانشآموزان در برنامههای فرهنگی و تربیتی و تقویت هویت ملی در آنان ضروری است.
محمود تنها در دوره آموزشی برنامه ملی ایرانمون سه شاخصه مهم وحدت پس از جنگ تحمیلی ۱۲ روزه را برشمرد.
تنها گفت: تدابیر رهبر انقلاب در جایگزینی نیروها پس از شهادت فرماندهان در سریعترین زمان، نگاه قدردان مردم که دل در این آب و خاک دارند، و قدرت و صلابت نیروهای نظامی، سه شاخصه اصلی وحدت پس از جنگ بود.
او افزود: در همه دنیا جنگها، تهدیدات و فرصتهایی را به همراه دارند، اما استقامت و پایداری مردم ایران در جنگ اخیر بینظیر بود.
او در ادامه به نقش مدرسه در تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: در دل مدرسه فعالیتهایی وجود دارد که دانشآموزان میتوانند نقشآفرینی کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در همین راستا وزارت آموزش و پرورش دو برنامه با عنوان ایرانمون و نقشینه طراحی کرده است؛ در برنامه نقشینه، خود دانشآموزان مجری هستند و مربیان نقش تسهیلگر دارند.
محمود تنها هدف از اجرای این برنامهها را تقویت هویت ملی و فضای فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت با محوریت دانشآموزان دانست.
او همچنین به سه برنامه فرهنگی که در ابتدای سال تحصیلی در مازندران رونمایی شد اشاره کرد و گفت: جشنواره حاملان قرآن، برنامه آغازین و گارد پرچم که نگاه ما محدود نیست و همه مدارس و دانشآموزان با تفاوتهای فردی میتوانند در آن شرکت کنند.
او در پایان تأکید کرد: برنامه نقشینه با محوریت مدارس متوسطه اول اجرا خواهد شد و تلاش ما این است که دانشآموزان در متن فعالیتهای فرهنگی قرار گیرند.
ارسال دیدگاه