مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق مازندران مطرح کردند:
جبران افت تحصیلی و توسعه عدالت آموزشی، محور برنامههای سال تحصیلی جدید
مازندران (پانا) - مدیران آموزشوپرورش شهرستان سوادکوه و آمل، برنامههای سال تحصیلی جدید را با محوریت ارتقای کیفیت یادگیری، جبران افت تحصیلی و دسترسی برابر دانشآموزان در مناطق محروم تشریح کردند.

حسین نصیری، مدیر آموزشوپرورش شهرستان سوادکوه در گفت و گو با پانا با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی شهرستان گفت: «اولویت اصلی ما تأمین امکانات آموزشی پایدار و پوشش کامل دانشآموزان بازمانده از تحصیل است.»
نصیری، اقدامات انجامشده و برنامههای پیشرو را شامل کاهش مدارس چندپایه و کمبرخوردار از طریق ساماندهی نیروی انسانی، توسعه شبکه هوشمند آموزشی، توزیع ۴۰۰ دستگاه تبلت و بسته اینترنت، احداث سه مدرسه جدید در روستاهای محروم و راهاندازی مدارس سیار ویژه مناطق عشایری، و اجرای طرحهای حمایتی مانند تغذیه رایگان، لوازمالتحریر و «مدرسهیار» معرفی کرد.
او بیان کرد: «اصلاح فرمول توزیع نیروی انسانی با تأکید بر عدالت جغرافیایی، اختصاص بودجه مکمل به مدارس کوچک و معافیت مالیاتی برای سرمایهگذاران آموزشی از مطالبات جدی این شهرستان است.»
او همچنین بر تبدیل مدارس به مراکز ارائه خدمات اجتماعی از جمله سوادآموزی والدین، کارگاههای مهارتآموزی و مشاوره سلامت تأکید کرد.
مرتضی عسگری، سرپرست آموزشوپرورش شهرستان آمل نیز مهمترین رویکرد اداره تحت مدیریتش را جبران افت تحصیلی، ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس روستایی و توسعه عدالت آموزشی عنوان کرد.
وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص، فرسودگی فضاهای آموزشی و تراکم جمعیت دانشآموزی در مناطق مرکزی و دابودشت، از اجرای طرح جبران یادگیری، تجهیز مدارس روستایی به کلاسهای هوشمند و جلب مشارکت خیرین برای بازسازی مدارس خبر داد.
عسگری همچنین از ساخت ۵ مدرسه جدید، ایجاد ردیف اعتباری ویژه برای مدارس روستایی و حاشیهای، افزایش جذب معلمان بومی در علوم پایه و فنی و تسهیل بودجه پروژههای خیرساز به عنوان برنامههای پیش رو یاد کرد و مدل موفق هنرستانهای فنیوحرفهای آمل را برای اشتغال و مهارتآموزی دانشآموزان معرفی کرد که قابلیت اجرا در سراسر کشور را دارد.
مدیران هر دو شهرستان تأکید کردند که استفاده از ظرفیتهای بومی و مشارکت مردمی میتواند بدون بودجه کلان، عدالت آموزشی و کیفیت تحصیل در مناطق محروم را افزایش دهد.
ارسال دیدگاه