تمرکز آموزش و پرورش مازندران بر عدالت آموزشی و توسعه مهارتها در سال تحصیلی جدید
مازندران (پانا) - در آستانه سال تحصیلی جدید، مدیران شهرستانها و مناطق استان مازندران بر تحقق عدالت آموزشی، توسعه زیرساختها و ارتقای کیفیت آموزش تأکید کردند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه بلده در اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان مازندران، بر توزیع متوازن نیروی انسانی متخصص در مدارس روستایی و کوهستانی و توسعه زیرساختهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی تأکید کرد.
میلاد رزاقی رنگآمیزی مدارس با همکاری بسیج دانشجویی، تأمین اقلام ورزشی و ایجاد زمین چمن مصنوعی را نمونههایی از اقدامات عملی منطقه برای کاهش فاصله آموزشی میان مدارس شهری و روستایی برشمرد.
رزاقی بر اختصاص سهمیه ویژه استخدام نیروهای بومی و تأمین اعتبارات پایدار برای توسعه زیرساختها تأکید دارد.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه، بازآفرینی مدارس فرسوده با اولویت مناطق کمبرخوردار را مهمترین مطالبه این آموزش و پرورش دانست.
فاطمه اصغرنژاد اجرای طرح «مدرسه و کارگاه» در هنرستانهای شهرستان را الگویی موفق برای مهارتآموزی دانشآموزان و ایجاد درآمد جانبی برای خانوادهها معرفی کرد.
اصغرنژاد گفت: در این طرح، کارگاههای صنایع چوب، ساختمان، الکترونیک و خیاطی در مدرسه راهاندازی شده و دانشآموزان علاوه بر یادگیری مهارتهای تخصصی، محصولات خود را به فروش میرسانند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه مرزنآباد، بر پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانشآموزان در مناطق کمبرخوردار تأکید کرد.
لیلا تقوی اجرای برنامههای مشاوره تحصیلی، آموزش آنلاین و نیمهحضوری در روستاهای صعبالعبور، طرح همیار معلم و برگزاری جشنواره مهارتآموزی روستایی را نمونههایی از اقدامات این منطقه برای تقویت انگیزه تحصیلی و توانمندی دانشآموزان دانست.
تقوی خواستار افزایش اختیارات و استقلال مالی ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق برای تصمیمگیری سریع و متناسب با نیازهای بومی شد.
ارسال دیدگاه