مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

برای رسیدن به تحولی پایدار در آموزش و پرورش، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد

قائمشهر (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: خیلی از موانع ما را برای رسیدن به هدف باز می‌دارد، اما برای رسیدن به تحولی پایدار در آموزش و پرورش، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد و تزریق منابع انسانی و مالی کافی نیست.

کد مطلب: ۱۵۸۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به تحولی پایدار در آموزش و پرورش، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد

نخستین جلسه پروژه مهر قطب ۲ آموزش و پرورش استان مازندران، با حضور مدیران، روسا و دبیران پروژه مهر از ۱۳ شهرستان و منطقه استان، به میزبانی شهرستان قائمشهر برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم‌اندیشی و هماهنگی بیشتر برای آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، بر نقش کلیدی نگاه خلاقانه، تخصصی و علمی در مدیریت آموزشی تأکید کرد.

فریدون کلبادی‌نژاد با اشاره به اینکه ما همواره به دنبال منابع جدید هستیم گفت: خیلی از موانع ما را برای رسیدن به هدف باز می‌دارد و بسیاری از مدیران سازمان، ریشه و راه حل بسیاری از مشکلات را در ورودی‌های سیستم سازمان جستجو می کنند؛ اما برای رسیدن به تحولی پایدار، ابتدا باید موانع را شناسایی و حذف کرد و تنها تزریق منابع انسانی و مالی کافی نیست.

کلبادی‌نژاد همچنین با اشاره به مدرسه به‌عنوان یک سیستم دارای ورودی و خروجی بیان کرد: مدیران باید به این موارد مهم توجه داشته باشند؛ وجود راهبردها و برنامه‌ریزی صحیح در مدارس یعنی استفاده بهینه از امکانات موجود تا ورودی‌ها به نتایجی مطلوب منجر شوند و صرفاً با تزریق سازمانی به اثربخشی مطلوب خواهد رسید.

او با تأکید بر اینکه خروجی درستی باید از پیشبرد اهداف و برنامه ریزی‌ها داشته باشیم اظهار داشت: اگر معلم حرفه‌ای و کارآزموده نداشته باشیم انتظار خروجی مطلوب از سیستم مدرسه نداشته باشید؛ امروزه مدیریت و رهبری یعنی اینکه چگونه می‌توانیم با فعالیت و اقدامات هدفمند از منابع و امکانات موجود درست استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه افزود: آنچه که می‌تواند در راستای مدیریت بهینه نقش به‌سزایی داشته باشد کارآمدی اثربخشی در مدیریت و مدیر و رهبر کاربلد و اثربخش است؛ مدیری که قرار است در مدارس شهر و استان انتخاب کنیم ابتدا باید نوع نگاه آن‌ها را عوض کنیم.

او بیان داشت که با تغییر نگاه و نگرش مدیریتی می‌توانیم پیشرفت خوبی را در مدارس شاهد باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران محورهایی چون رهبری اثر بخش، نوآوری، تصمیم‌گیری بر پایه مشورت و بهره‌گیری از روش‌های علمی و ارزیابی مستمر را به‌عنوان اهداف اصلی پروژه مهر برشمرد.

او در پایان سخنانش با آرزوی سلامتی برای همه مدیران‌ گفت: امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم به اهداف آموزشی و پرورشی دست یابیم و این جلسه گامی نخست برای حرکتی هدفمند به سوی سال تحصیلی نو باشد و با خرد جمعی و مشارکت اجتماعی محور و فصل تازه ای از تحول در آموزش و پرورش مازندران رقم بزنیم.

خبرنگار : دانش آموزان، آیناز آذرگون، نیلوفر کاکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار