مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
تشکلهای دانشآموزی باید محور برنامهریزی تربیتی در مدارس باشند
مازندران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: تشکلهای دانشآموزی باید محور برنامهریزی تربیتی در مدارس باشند.

فریدون کلبادینژاد در نشست شورای برنامهریزی سازمان دانشآموزی استان مازندران با تأکید بر اهمیت جریانسازی فرهنگی و ترویج سنتهای اسلامی اظهار داشت: در شرایطی که جامعه نیازمند تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی جوانان است، تشکلهای دانشآموزی میتوانند نقش کلیدی در آمادهسازی نسل آینده برای حضور مؤثر در جامعه ایفا کنند.
کلبادینژاد با اشاره به نقشآفرینی دانشآموزان در عرصههای مختلف افزود: دانشآموزان باید به عنوان شهروندانی فعال، مسئولیتپذیر و تأثیرگذار تربیت شوند؛ این هدف با آموزش مهارتهای اجتماعی، زندگی، تربیت اخلاقی و اسلامی محقق میشود.
او بر لزوم فعالیت منسجم و هدفمند تشکلهای دانشآموزی تأکید کرد و گفت: قرار است همه تشکلهای دانشآموزی، اعم از انجمن اسلامی، بسیج دانشآموزی، سازمان دانشآموزی، شوراهای دانشآموزی و سایر نهادهای متناظر، در قالب یک ساختار هماهنگ و مکمل فعالیت کنند و برنامههای فصلی خود را ارائه دهند و هیچگونه فعالیت موازی یا انفرادی پذیرفته نخواهد بود.
کلبادینژاد عنوان کرد: برنامهریزی شده است که بهصورت فصلی با شورای مرکزی تشکلها نشست داشته باشیم تا ضمن بررسی عملکرد سهماهه گذشته، سیاستهای سهماهه آینده نیز تعیین شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه قرار نیست ما برای دانشآموزان دیکته بنویسیم، بلکه باید از نگاه و نظر خود آنان بهره ببریم تأکید کرد: برنامهریزیها باید با مشارکت دانشآموزان انجام شود؛ هر تشکل، اگر جذابتر و خلاقتر عمل کند، میتواند نقش مؤثرتری ایفا کند.
او به چالشهای نیروی انسانی و تجهیزات اشاره کرد و گفت: با طراحی مدلهای نوین و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، میتوان بر این چالشها غلبه و با اتحاد و انسجام در تشکلها، امید و انگیزه را در بین دانشآموزان تقویت کرد.
ارسال دیدگاه