لباس فرم؛ جلوهای از هویت و انسجام دانشآموزی در مدارس زاغه
زاغه (پانا) – در آستانه سال تحصیلی جدید، جلسه نهایی کارگروه ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانشآموزان منطقه زاغه، با هدف ارتقای کیفیت، استانداردسازی و انسجام پوشش مدارس، در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد

این نشست با حضور رئیس آموزش و پرورش، معاونان آموزشی و پشتیبانی، مدیران مستقل مقاطع سهگانه تحصیلی و نماینده تولیدی لباس فرم برگزار شد. محور اصلی جلسه، هماهنگی میان ارکان اجرایی برای تدوین چارچوبی یکپارچه در اجرای طرح لباس فرم برای سال تحصیلی پیشرو بود.
واگذاری انتخاب با حفظ هویت ایرانی–اسلامی
در این جلسه، با تأکید بر ضرورت حفظ شاخصهایی همچون سادگی، وقار، تناسب با سن دانشآموزان و حفظ هویت ایرانی–اسلامی، انتخاب رنگ و مدل لباس فرم به مدیران مدارس واگذار شد. این تصمیم، با هدف احترام به ویژگیهای فرهنگی و تربیتی هر مدرسه، اتخاذ شد .
لباس فرم؛ فراتر از یک پوشش
در بخش مهمی از جلسه، رئیس آموزش و پرورش منطقه زاغه با اشاره به نقش کلیدی لباس فرم در فضای آموزشی گفت:«لباس فرم مدرسه تنها یک پوشش هماهنگ نیست؛ بلکه نمادی از نظم، هویت جمعی و برابری است. این طرح میتواند در کاهش شکافهای اجتماعی و تقویت حس تعلق دانشآموزان به مدرسه تأثیرگذار باشد.»
کیفیت، زمان و دسترسپذیری؛ محور تصمیمات اجرایی
در ادامه، موضوعاتی همچون جنس پارچه، مدل، قیمت، زمان تحویل و نحوه ثبت سفارش لباسها بررسی شد. تصمیم بر آن شد که تمامی البسه فرم، از پارچههای باکیفیت ایرانی تهیه شده و توسط تولیدکننده داخلی دوخته شود تا ضمن حمایت از تولید ملی، از نظر اقتصادی نیز فشار کمتری بر خانوادهها وارد گردد .
تولید داخلی؛ پیوند اقتصاد و آموزش
بر اساس مفاد توافقنامه، نماینده تولیدی پوشاک متعهد شد سفارشهای مربوط به لباس فرم را در بازه زمانی تعیینشده و با کیفیت مصوب، به مدارس تحویل دهد. این همکاری دوسویه، نه تنها موجب تسهیل دسترسی خانوادهها به لباس فرم مناسب میشود، بلکه در مسیر حمایت از چرخه تولید داخلی و اقتصاد آموزش نیز گام مهمی خواهد بود .
این نشست، با تأکید بر همافزایی نهادهای اجرایی و آموزش و پرورش، به کار خود پایان داد؛ نشستی که نویدبخش سال تحصیلی منظمتر، هماهنگتر و هویتمحور برای دانشآموزان منطقه زاغه خواهد بود.
ارسال دیدگاه