سفر به اعماق تاریخ و طبیعت؛

پُل‌دختر، نگینی در دل زاگرس

لرستان (پانا) - در اعماق زاگرس و در جایی که رودخانه خروشان «کشکان» در آغوش طبیعت بکر جاری است، شاهکاری از دوران ساسانیان خودنمایی می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پُل‌دختر، نگینی در دل زاگرس

پل‌دختر با معماری بی‌نظیر و قدمتی که به قرن سوم میلادی می‌رسد نه تنها یک اثر تاریخی ارزشمند بلکه مقصدی ایده‌آل برای گردشگری و طبیعت‌گردی است که تنها با یک طاق سنگی که باقی مانده، یادآور شکوه و عظمت دوران باستان است. ارتفاع تنها طاق برجامانده پل ۱۸ متر از سطح آسفالت جاده و ۳۰ متر از آب رودخانه و عرض آن ۱۱٬۳۰ متر است. جهت پل شرقی - غربی و طول آن ۲۷۰ متر است.

مصالح به‌کاررفته در ساخت این پل، استحکام و ظرافت بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارند و گویی داستانی از هنر و دانش مهندسان ایرانی در آن دوران را روایت می‌کند. پل دختر دارای جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فردی است و منظره رودخانه خروشان کشکان در کنار این پل کهنسال، تصویری چشم‌نواز خلق می‌کند که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این اثر تاریخی به شماره ۱۶۷۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

امکانات گردشگری

آسمان شب: رصد ستارگان در این منطقه به دلیل دوری از آلودگی‌های نوری، تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

غارهای طبیعی: غارهای متعددی در نزدیکی پل دختر وجود دارد که می‌توانند برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی جذاب باشند.

بازار محلی: در بازار محلی پل دختر می‌توانید صنایع دستی و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد این منطقه را تهیه کنید.

نحوه دسترسی: نزدیک‌ترین فرودگاه به پل دختر، فرودگاه خرم‌آباد است. همچنین اتوبوس‌های بین‌شهری از شهرهای مختلف به مقصد پل دختر حرکت می‌کنند و با استفاده از خودروی شخصی نیز می‌توانید از طریق جاده خرم‌آباد - اندیمشک به پل دختر برسید.

بهترین زمان سفر به پل دختر، فصل بهار و پاییز است البته توجه کنید که برای بازدید از این پل، نیازی به پرداخت ورودی نیست. همچنین رستوران و اقامتگاه در نزدیکی پل دختر وجود دارد و در هنام بازدید باید مراقب عبور و مرور خودروها در نزدیکی پل باشید.

پل‌دختر با معماری بی‌نظیر و طبیعت بکر، گویی پلی بین تاریخ و زمان حاضر است که شما را به سفری خاطره‌انگیز دعوت می‌کند. پس اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، پل دختر را در برنامه سفر خود در نوروز 1403 قرار دهید.

دانش‌آموز خبرنگار: پریا عزیزیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار