رئیس حوزه هنری قم : هنر در قم مظلوم است

قم (پانا)- رئیس حوزه هنری استان قم از جایگاه ویژه قم در سطح کشور برای هنر خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت نگرتفه است.

کد مطلب: ۹۰۵۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس حوزه هنری قم : هنر در قم مظلوم است

سید مهدی سیدین‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری حوزه هنری که در آستانه روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد ضمن توصیف نقش تمدن سازی در جهان و کشور و فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: تمدن و هنر با ارتباط تنگاتنگی که با هم دارند می توانند نقش مؤثری را در این زمینه ایفا کنند.

وی هنر را یکی از پایه‌های اصلی در تمدن سازی خواند و خاطر نشان کرد: هنر متناسب با نقش آفرینی در حوزه تمدن سازی باید به درستی و متناسب با این جایگاه باشد و تزئینی و تفننی نیست.

رئیس حوزه هنری قم با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر آن را تمدن ساز و نقش آفرین دانست و گفت: منظور از سرمایه‌گذاری در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین، تربیت نیروهای انسانی حرفه‌ای و همچنین داشتن برنامه های بلند مدت و چشم‌انداز بر اساس اهداف و آرمان‌ها در این راستا مورد توجه است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه فرهنگ و هنر طی سال‌های اخیر در کشور و به ویژه در استان قم صورت نگرفته و همین امر موجب مظلومیت بیش از پیش هنر در کشور شده است.

سیدین نیا گفت: جایگاه قم در عرصه ملی و بین‌المللی بسیار خطیر است و پس از تهران قم دومین نقش را در تحولات ملی و تأثیر گذار در سطح بین اللمللی دارد که این امر نشان از خصوصیت ژئوپلتیک و خاص قم دارد که در زمینه هنر نیز باید از این شاخص استفاده نمود.

وی در خصوص سئوالی در راستای فقه موسیقی بیان کرد: فقه موسیقی در قم تدوین شده و سرفصل‌های فقه موسیقی در حوزه هنری استخراج و دفترچه‌ای در این زمینه تهیه شده است که پس از نهایی شدن منتشر خواهد شد.

رئیس حوزه هنری با اشاره به هنرپرور بودن شهر قم خواستار توجه ویژه به هنرمندان و حمایت از آنان در شهر قم شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری آئین بزرگداشت ۴۰ فیلم، ۴۰ فیلم ساز در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: این آیین در روز پنجشنبه ۲۲ فروردین‌ماه و از ساعت ۱۷ در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار