گام پایانی ششمین دوره مسابقات المپیاد آماده استانی در قم

قم (پانا)- ششمین مرحله مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم با حضور معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور، معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، مدیرکل آموزش و پروش استان و جمعی از مسولان استانی و کشوری در سایت امدادی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۸۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
گام پایانی ششمین دوره مسابقات المپیاد آماده استانی در قم

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور گفت: آموزش راهبردی ترین مسیر در تحقق اهداف هلال احمر است به ویژه اگر این آموزش ها از مدارس آغاز شود.
کاظم شریفی در در ششمین مرحله مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم عنوان کرد:موضوع آموزش مهم و راهبردی است و در جهت تحقق اهداف می توان از این راهبرد مهم استفاده کرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد:در واقع آموزش راهبردی ترین مسیر در تحقق اهداف هلال احمر است به ویژه اگر این آموزش ها از مدارس آغاز شود.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به ویژه در آموزش همگانی فعالیت های گسترده ای دارد چرا که راهبرد کشور در کاهش خطرات و آسیب ها تاکید بر آموزش است.
شریفی بیان کرد: در بحران هایی مانند زلزله باید به وسیله آموزش به مدیریت پرداخت در این راه به سرمایه گذاری جدی مادی و معنوی نیاز داریم.
وی اظهار داشت: هلال احمر نقش محوری در تعریف ذاتی مسئولیات اش در آموزش دارد باید در این راه آمادگی لازم را داشته باشیم تا به مدیریت بحران ها بپردازیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد:با آموزش می توان در حوادث کمترین آسیب را دید با استفاده از تجربیات کمترین حادثه ای در انتظار ماست.
وی تاکید کرد: باید بدانیم حوادث در کمین هستند در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن کمترین میزان کشته و زخمی را در پی دارد.
شریفی گفت: باید آموزش را جدی گرفت و نسبت به آن اهتمام ورزید و از مجموعه آموزش ها بهره گرفت و آحاد جامعه را با مهارت ها آشنا ساخت تا در مواقع سخت بلادرنگ وارد صحنه شویم.
وی تصریح کرد: با آموزش می توان کاری کرد که مدیریت بحران بخشی از فرهنگ عمومی و رفتار ما شود در این راه آموزش و پرورش تاثیر گذارترین شریک در انجام ماموریت های هلال احمر است.

*۸۰۰ تیم دادرس در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات المپیاد آماده در کشور با هم رقابت می کنند
معاون سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: ۸ هزار مدرسه در کشور آموزش‌های مربوط به امداد و نجات هلال‌احمر را گذرانده‌اند که سهم استان قم در این زمینه ۱۱۰ مدرسه است.
سعید بابایی جلسه افتتاحیه ششمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس که در سایت امدادی هلال‌احمر استان قم برگزار شد، همزمان بودن سالگرد بزرگداشت مقام معلم و هفته هلال‌احمر را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: با همکاری هلال‌احمر استان قم، مربیان فنون امدادی در مدارس استان و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، 8 هزار مدرسه در کشور آموزش‌های مربوط به امداد و نجات هلال‌احمر را گذرانده‌اند که سهم استان قم در این زمینه 110 مدرسه است.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: این تیم ها شامل ۴۰۰ تیم دختران و ۴۰۰ پسران است که ۳۱ تیم در نهایت به نمایندگی استان ها انتخاب شده است تا به مسابقات کشوری راه یابند.
وی تصریح کرد: مهم ترین هدف تلاش برای ارتقای آموزش است آمادگی در برابر خطرات و سختی ها لازمه دوران دانش آموزی است.
بابایی خاطرنشان کرد: در زلزله پل سر ذهاب از ۱۹۰۰ روستایی که وجود داشت تعداد کثیری تخریب شده بود در برخی از روستاها تعدادی از افراد که مهارت های لازم را داشتند در زمان طلایی توانستند افرادی را نجات دهند.
وی بیان کرد: اگر فردی در ساعت طلایی بتواند خانواده ای را نجات دهد کاری بزرگ و با ارزش انجام داده است دانش آموزان دادرس همان نقطه طلایی هستند.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در مدارس ۴ تشکل شامل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و سازمان دانش آموزی و کانون های دانش آموزی و بسیج دانش آموزی و هلال احمر فعالیت دارند.
وی بیان کرد: تمایز دانش آموز هلال احمر با سایرین این است که در بحران ها آماده تر است همچنین مهربان ترین افراد داخل مدرسه هستند اهل درگیری و دعوا و نزاع نیستند و اگر دعوایی باشد دانش آموزان هلال احمر برای ایجاد صلح و دوستی و آشتی پیش قدم می شوند.

* طرح دادرس طرحی ماندگار برای آموزش دانش آموزان است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: طرح دادرس طرحی ماندگار و مناسب برای آموزش دانش آموزان است.
دکتر محمد گل فشان در ششمین مرحله مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم که با حضور معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و کشوری برگزار شد با گرامیداشت اعیاد ماه شعبان به ویژه هفته جوان و هفته هلال احمر عنوان کرد: همواره تعامل خوبی میان هلال احمر و آموزش و پرورش به ویژه در طرح دادرس شامل آمادگی دانش آموزان برای شرایط سخت وجود دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: طرح دادرس طرحی ماندگار و مناسب برای آموزش دانش آموزان در جمعیت هلال احمر است.
وی خاطرنشان کرد: امسال ششمین دوره را با حضور دادرسان این طرح پشت سر می گذاریم در هر مکانی که انسان هایی زندگی می کنند افرادی باید باشند که نسبت به امداد و نجات جان هم نوعشان آموزش دیده باشند.
گل فشان بیان کرد: سال گذشته دانش آموز دادرس ۱۳ ساله جان خانمی را نجات داد این آموزش ها لازمه جامعه جوان است.
وی اظهار داشت: امید است این آموزش ها به طور جدی تر پیگیری شود و دانش آموزان بیشتری در این طرح حضور یابند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با قدردانی از مدیریت آموزش و پرورش گفت: این تعامل موجب شده سهمیه ۱۰۰ مدرسه ای را ۱۱۰ مدرسه ای افزایش دهیم به طوری که ۵۸ مورد مدرسه دخترانه و ۵۲ مورد مدرسه پسرانه در این طرح حضور دارند.
وی تصریح کرد: حتی بخش های استان قم نیز در این طرح دادرس حاضر شدند این وسعت و هماهنگی در استان قم وجود دارد.
گل فشان یادآور شد: معاونت آموزش همدلی و همراهی خوبی در جهت توسعه فعالیت های آموزشی داشتند در قم با توجه به مرکزیت استان و حضور جوانان غیور شاهد آن هستیم که در برنامه های مختلف خوش درخشیدند و به ویژه در زلزله بم و کرمانشاه این نیروهای متعهد تلاش ارزنده ای داشتند.
وی بیان کرد: زمینه فعالیت ها و آموزش ها وجود با افزایش سهمیه ها و با همکاری آموزش و پرورش باید بتوانیم مدارس بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
*۱۱۰ مدرسه در قم در طرح دادرس و دانش آموز آماده در سختی شرکت دارند/ در بحران ها فقط تماشاچی نباشیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۱۰ مدرسه در قم در طرح دادرس و دانش آموز آماده در سختی شرکت دارند و مهارت های لازم را کسب می کنند.
حمید رضا شیخ الاسلام در ششمین مرحله مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم عنوان کرد:جمعیت هلال احمر قم در سالهای اخیر تحولات چشمگیری را پشت سر نهاده است و امروز این این تحولات عظیمی را می بینیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود:وفاق و همدلی و ارتباط تنگاتنگی میان هلال احمر و آموزش و پرورش وجود دارد که دستاوردهای خوبی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ مدرسه در قم در طرح دادرس و دانش آموز آماده در سختی شرکت دارند و مهارت های لازم را کسب می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در این طرح بعضی از دانش آموزان برای روزهای سخت آماده می شوند.
وی اظهار داشت: پیشرفت و توسعه شاخص های متعددی دارد فرد تحصیل کرده نباید تنها در آموزش صرف گذران وقت کند بلکه شاخصه توسعه و بزرگی باید به گونه ای در وجود دانش آموزان نهادینه شود که در رشته های مختلف تخصص داشته باشند.
شیخ الاسلام عنوان کرد: همه دانش آموزان باید در این مسائل ورود پیدا کنند اینکه دانش آموزی در سن ۱۳ سالگی بتواند جان انسانی را نحات بدهد نمی توان چنین بزرگی و عظمتی را توصیف کرد.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند آموزش باید به گونه ای باشد که تخصص ها را فرا بگیرد همه دانش آموزان آموزش های عمومی را یاد گرفته اند در این فرآیند آموزش و تربیت آموزش های متعددی را باید بدهیم تا تخصصی تر درون جامعه بروند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در کنار آموزش مطالب دینی و اخلاقی و علمی نیاز به مهارت و کمک های اولیه و توانمند سازی داریم.
وی بیان کرد: هلال احمر این فضا را برای دانش آموزان آماده کردند اگر امروز دانش آموزان در تخصصی ورود پیدا می کنند نگاه فقط گذراندن زمان نباشد بلکه تربیت انسان های بزرگی است که می توانند حتی جان هم نوعان خود را نجات دهند.
شیخ الاسلام گفت: چه بسا دانش آموزانی که با آموزش های لازم جان یک نفر را از مرگ نحات می دهند به گونه ای که چند سال قبل نیز دانش آموزی توانست پدر بزرگ خود را با این روش ها و مهارت ها مانند تنفس مصنوعی و ماساژ قلب نجات دهد.
وی ادامه داد: همه دانش آموزان می توانند با چنین آموزش هایی افراد را احیاء کنند این آموزش ها بزرگی و عظمت آموزش و پرورش و همراهی هلال احمر نشان می دهد دانش آموزان انسان هایی فهیم و بزرگ هستند که می توانند در این کلاس ها توانمندی ها را بالا ببرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت:در بحران ها فقط تماشاچی نباشیم و یا وجودمان منفی باشد این گونه مشکلی حل نمی شود بلکه با مهارت ها می توان عنصری مفید در جامعه بود.
*ششمین دوره المپیاد آماده استانی طرح دادرس در 110 مدرسه قم و توابع برگزار شد
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اجرای مرحله استانی دوره مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم گفت: ششمین مرحله این مسابقات همچون سال‌های گذشته در ۱۱۰ مدرسه قم و شهرهای جعفریه، دستجرد و کهک اجرا شد.
محمد مصباحی بیان کرد: با اجرای طرح ملی دادرس و برگزاری المپیاد آماده ضمن آموزش‌ مهارت های امدادی و بشردوستانه به دانش آموزان که با هدف ایمن سازی جامعه در هنگام وقوع بلایا و حوادث برگزار می شود. علاوه بر پوشش کل مدارس استان، این آموزه ها در خانواده‌ها فراگیر می شود.
وی افزود: در این طرح دانش آموزان در ۸ آیتم ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ و آتل بندی، پناهگیری و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، چادر زنی، اطفاء حریق و تریاژ آموزش‌ها را فراگرفتند و دانش آموزان با شرکت در رقابت های مراحل درون مدرسه، نواحی و شهرستانی در مجموع در دو بخش دختران و پسران ۱۴ تیم دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) به مرحله استانی راه یافتند که امروز در رقابت های مرحله استانی ۲ تیم برتر به مسابقات کشوری راه می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار