معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور:

استان قم الگوی شایسته‌ای از کار تشکیلاتی همراه با خلاقیت فرهنگی ارائه داده است

قم (پانا) – معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی گفت: توسعه فعالیت های درون مدرسه ای اهمیت بسزایی دارد و استان قم در این زمینه الگوی شایسته‌ای از ترکیب کار تشکیلاتی، کار تربیتی و خلاقیت فرهنگی ارائه داده است.

کد مطلب: ۱۵۹۱۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
استان قم الگوی شایسته‌ای از کار تشکیلاتی همراه با خلاقیت فرهنگی ارائه داده است

«ابراهیم رحیم زاده» طی سخنانی در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان قم در سالن جلسات اردوگاه ۱۵ خرداد، اظهار کرد: فعالیت های گسترده و ساختارمندی در سازمان دانش آموزی قم صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: امروز ضرورت و اهمیت توسعه فعالیت‌های درون‌مدرسه‌ای و تقویت برنامه های تشکیلاتی در سطح مدارس، بر کسی پوشیده نیست و برای ما مهم است که فعالیت تشکیلاتی دانش‌آموزان به یک هویت تربیتی پایدار تبدیل شود.

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور تاکید کرد: استان قم در زمینه فعالیت های تشکیلاتی الگوی مناسب و شایسته ای از ترکیب کار تشکیلاتی، کار تربیتی و خلاقیت فرهنگی ارائه داده است.

در ادامه، حجت الاسلام علی زمزم مشاور اجرایی استاندار قم در امور اجتماعی نیز با ابلاغ استاندار، خواستار تعریف نقش عملیاتی برای هر دستگاه در حوزه فعالیت‌های تربیتی شد و گفت: ایجاد پاتوق‌های نوجوانانه با محوریت سازمان دانش‌آموزی می‌تواند نقطه اتصال جوانان با برنامه‌های هویتی و مهارتی باشد، به‌ویژه در مدارس مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای که بیشترین نیاز به توجه را دارند

وی تأکید کرد: رشد آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق نگران‌کننده است و تنها راهکار واقعی، ارتقای مهارت‌ها، تقویت هویت دینی ملی و تزریق امید به نسل نوجوان از طریق برنامه‌های خودجوش و تشکیلاتی است.

محمدجواد محمدی‌سعید، مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ها و پیشرفت‌های سازمان دانش‌آموزی استان عنوان کرد: با وجود برخی مشکلات زیرساختی و محدودیت‌ها، باید توجه به حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی در مدارس را جدی بگیریم.

وی گفت: سازمان دانش‌آموزی با بهره‌مندی از ظرفیت مربیان، تشکل‌ها و فضای دانش‌آموزمحور خود می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

محمدی سعید گفت: موضوع تولید محتوای خلاقانه توسط دانش‌آموزان و ارتقاء فعالیت در فضای مجازی باید به‌طور جدی در دستور کار آینده سازمان قرار گیرد تا از مخاطب‌محوری به تولیدگری فعال برسیم

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید علیرضا دادمرزی رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قم با ارائه گزارشی جامع از برنامه‌ها و فعالیت‌های سه‌ماهه گذشته سازمان، ضمن بررسی مصوبات پیشین شورا، به تشریح چالش‌های موجود در حوزه منابع انسانی، محدودیت‌های پشتیبانی و کمبود فضای فیزیکی سازمان پرداخت و خواستار حمایت و تقویت این نهاد تربیتی با محوریت دانش‌آموزان شد.

وی با تأکید بر نقش راهبردی سازمان دانش‌آموزی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین، به‌ویژه در ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی عنوان کرد: امروز، در مواجهه با موج آسیب‌های اجتماعی نوظهور در مدارس، نقش نهادهای تربیتی غیرفرمی چون سازمان دانش‌آموزی نه‌تنها مکمل، بلکه ضروری و اثربخش است.

دادمرزی گفت: فعالیت‌های مهارتی و تشکیلاتی سازمان، تمرین مسئولیت‌پذیری، همکاری، هویت‌یابی و خودباوری را در فضای واقعی فراهم می‌آورد.

تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت نهادهای هم افزا، هم‌افزایی بین دستگاهی با محوریت سازمان دانش آموزی به منظور طراحی جریان تربیتی فراگیر و متصل به مدرسه که دانش‌آموز در آن نه مخاطب، بلکه کنشگر فعال اجتماعی باشد و نیز تمرکز بر مهارت‌آموزی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌دستگاهی برای توانمندسازی دانش‌آموزان از دیگر نکاتی بود که در جلسه فوق مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان قم ابلاغ مسئولیت این شورا به امضاء معاون وزیر آموزش و پرورش، توسط معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی به محمدجواد محمدی سعید مدیرکل جدید اموزش و پرورش استان قم تقدیم شد.

در جلسه فوق، جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز حضور داشتند.

 

خبرنگار : ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار