در گفت و گو با پانا مطرح شد

عروسک‌گردان باید بازیگر باشد

تهران (پانا) - یکی از عروسک‌گردانان برنامه تلویزیونی «همین الان یهویی» دانش بازیگری را در حرفه عروسک‌گردانی امری مهم می‌داند

کد مطلب: ۹۰۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
عروسک‌گردان باید بازیگر باشد

آرش مصطفایی در گفتوگو با پانا درباره شیوه جدید عروسک‌گردانی که به تازگی در برنامه «همین الان یهویی» به کار گرفته شده و به موجب آن تمام فیزیک عروسک در حال اکت و قابل مشاهده برای مخاطب است، گفت: این شیوه در جهان زیاد هم جدید نیست اما راه‌اندازی آن در ایران گامی نو و مثبت به حساب آورده می‌شود.

مصطفایی افزود: با این روش تسلط بیشتری روی عروسک داریم و می‌توانیم حرکت‌های بیشتری به آن بدهیم. این موضوع کمی کار ما را زیاد می‌کند ولی جاهای دیگری از سختی اتفاق کم می‌کند. در یک نگاه کلی، عروسک‌گردان این شیوه را بیشتر می‌پسندد، چراکه همیشه جای تنگ و ناجور و هوای گرم برای عروسک گردانها وجود داشته و دارد.

این عروسک‌گردان در پاسخ به این سؤال که آیا لازم است عروسک‌گردان دانش بازیگری داشته باشد، اظهار کرد: به نظر من حتماً باید عروسگردان، بازیگری بداند. نظریه‌ای وجود دارد که می‌گوید اول باید بتوانی خودت بازی کنی و بعد قادر باشی همان حس را از طریق عروسک به مخاطب منتقل کنی. پس اگر بازیگر خوبی نباشی، نمی‌توانی از طریق عروسک با مخاطب ارتباط برقرار کنی. ما می‌گوییم عروسک‌گردانی، قدم بعدی بازیگری و حتی سخت‌تر از آن است.

آرش مصطفایی در پایان رفاقت جاری در پشت صحنه برنامه «همین الان یهویی» را عامل موفقیت خود و همکارانش معرفی کرد.

برنامه ترکیبی «همین الان یهویی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدجواد سیدمحسنی هر جمعه حوالی ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار