در گفت وگو با پانا

رئیس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی: معلم‌ها بهترین قصه‌گویان هستند

تهران (پانا) - رئیس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عقیده دارد روایت‌گری بخشی از رابطه معلم و دانش‌آموز است و این باعث می‌شود معلم‌ها جزو بهترین قصه‌گویان باشند.

کد مطلب: ۸۵۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی: معلم‌ها بهترین قصه‌گویان هستند

محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و رئیس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با اشاره به همکاری سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با این کانون در برگزاری این جشنواره گفت: سازمان دانش‌آموزی در بخش اطلاع‌رسانی جشنواره و جلب مشارکت اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی با ما همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر که اردوی ملی دانش‌آموزان دختران پیشتاز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شد، مربیانی از کانون برای معرفی جشنواره و آموزش قصه‌گویی در اردوگاه حضور پیدا کردند. البته کارگاه‌های آموزش قصه‌گویی در مراکز کانون در کل کشور در طول سال برگزار می‌شود و ما امیدواریم ورود و حضور چهره‌های هنری به جشنواره قصه‌گویی امسال باعث اقبال عمومی و افزایش تقاضا در این بخش شود و ما در آینده کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی را به شکل فعال‌تری برگزار کنیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره سابقه همکاری معلمان در جشنواره قصه‌گویی گفت: معلمان در همه دوره‌های برگزاری جشنواره جزو اقشاری بودند که حضوری فعال داشتند. شاید این حضور به ماهیت شغل معلمی مرتبط است که هنر قصه‌گویی بخشی از آن را تشکیل می‌دهد؛ یعنی روایت‌گری و قصه‌گویی بخشی از رابطه معلم و دانش‌آموز است و سابقه نشان می‌دهد کسانی که در حوزه قصه‌گویی توانمند هستند در تدریس هم اثرگذارتر و در انتقال مفاهیم به مخاطبان‌شان موفق‌ترند.

زمردیان خاطرنشان کرد: معلم‌ها جزو بهترین قصه‌گویان هستند چون هر درس مثل قصه‌ای است که برای دانش‌آموزان تعریف می‌شود و معلمان توانمند بی‌شک قصه‌گویان خوبی هم هستند. به‌طورکلی قصه‌گوهای خوبی که هرسال در این جشنواره به اجرای قصه‌های خود می‌پردازند یا معلم هستند، یا سابقه فعالیت در کانون را دارند، یا در هنرهای نمایشی فعالیت می‌کنند و به‌این‌ترتیب توانایی اجرای قصه‌های 15 دقیقه‌ای را دارند.

رئیس بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون یکی از آثار مثبت قصه‌گویی را پرورش خلاقیت و خیال‌پردازی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: هرچه به قصه‌گویی توجه کنیم به خلاقیت بچه‌ها کمک کرده‌ایم. بسیاری از آثار ادبیات کهن و معاصر ما آمیخته با داستان‎ها و حکایاتی است که مفاهیم اخلاقی و تربیتی را به شکل اثرگذار به مخاطب منتقل می‌کنند و پرورش مهارت قصه‌گویی علاوه بر شکوفایی خلاقیت در بچه‌ها می‌تواند آثار مثبت فرهنگی و تربیتی در آنها داشته باشد.

زمردیان استقبال مخاطبان از جشنواره امسال را بیش از دوره‌های گذشته پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به استقبال بی‌سابقه‌ای که امسال از سوی هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کشور از جشنواره قصه‌گویی شده، حدس می‌زنیم مخاطب و میزان شرکت‌کننده بسیار بیشتر از دوره‌های پیشین باشد.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز آخر آذرماه امسال (شب یلدا) با حضور قصه‌گویان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا 25 شهریور 1397 فرصت دارند تا در سامانه جشنواره قصه‌گویی به نشانی www.kanoonfest.ir ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار