«کنون به گوش می‌رسد» از نگاه مخاطبان / نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

تهران (پانا) - مخاطبان اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان با عنوان «کنون به گوش می‌رسد»، با شرکت در نظرسنجی پس از اجرا، نظرات خود را اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۶۴۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
«کنون به گوش می‌رسد» از نگاه مخاطبان / نظر سنجی از اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، در این نظر سنجی مخاطبان اجرا را از منظر کیفیت هنری، کیفیت قطعات انتخابی، توانایی رهبر ارکستر، مهارت نوازندگان، تبلیغات پیش از اجرا، نحوه خدمات‌رسانی، راهنمایان، کیفیت نورپردازی و صدابرداری، تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه، فرآیند خرید بلیت، دسترسی به اطلاعات اجرا و تهویه سالن بررسی کردند.

در بحث اجرا، ۶۹ درصد کاربران آن را "عالی" و ۳۱ درصد "خوب" ارزیابی کردند. 

توانایی رهبر ارکستر نیز از نظر ۸۰ درصد کاربران "عالی"، ۱۰ درصد "خوب"، ۶ درصد "متوسط"، ۳ درصد"بد" و ۱ درصد "خیلی بد" بوده است. ۶۹ درصد مخاطبان قطعات انتخابی ارکستر را "عالی"، ۱۹ درصد "خوب" و ۱۲ درصد "متوسط"دانستند.

در این نظرسنجی، مهارت نوازندگان ارکستر از نظر ۹۲ درصد کابران "عالی" و از نظر ۸ درصد "خوب" بوده است.

در بحث خدمات رسانی نیز ۶۴ درصد کاربران نحوه خدمات رسانی را "عالی"، ۲۴ درصد "خوب"، ۸ درصد "متوسط" و ۴ درصد "بد" ارزیابی کردند.

همچنین مخاطبان سهولت دسترسی به سایت و فرآیند خرید بلیت اجرا را ارزیابی کرده و ۷۲ درصد آن را "عالی"، ۲۱ درصد "خوب"، ۵ درصد "متوسط" ۱ درصد "بد" و ۱ درصد "خیلی بد" دانستند. تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه نیز از نظر ۷۳ درصد کابران "عالی"، ۲۳ درصد "خوب" و ۴ درصد "متوسط" بوده است.

در این نظرسنجی در موضوع کیفیت نورپردازی و صدابرداری سالن نیز از کاربران سوال شده بود که در بحث نور، ۶۹ درصد آن را "عالی"، ۲۳ درصد "خوب" و ۸ درصد "متوسط" دانسته‌اند. 

همچنین کیفیت صدای سالن نیز از نظر ۵۵ درصد "عالی"، ۲۵ درصد "خوب"، ۱۳ درصد "متوسط"، ۴ درصد "بد" و ۳ درصد "خیلی بد" بوده است.

در مورد دسترسی به اطلاعات اجرا نیز، ۴۷ درصد کاربران آن را "عالی"، ۲۵ درصد "خوب"، ۲۰ درصد "متوسط"، ۵ درصد "بد" و ۳ درصد "خیلی بد" ارزیابی کرده اند.

۵۸ درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، انتظامات مجموعه را "عالی" ارزیابی کرده اند، ۳۳ درصد نیز همکاران انتظامات را "خوب" و ۹ درصد "متوسط" دانسته اند؛ این درحالی است که راهنمایان سالن از ۶۵ درصد کاربران امتیاز "عالی"، از ۱۹ درصد "خوب"، از ۱۲ درصد "متوسط" و از ۴ درصد "بد" گرفته اند.

در مجموع ۴۴ درصد کاربران نظم سالن را "عالی"، ۳۲ درصد "خوب"، ۲۰ درصد "متوسط" و ۴ درصد آن را "بد" دانسته‌اند.

کاربران در این نظرسنجی تهویه هوای سالن را نیز مورد ارزیابی قرارداده و ۵۹ درصد به آن نمره "عالی"، ۲۴ درصد "خوب"، ۸ درصد "متوسط"، ۵ درصد "بد" و ۴ درصد "خیلی بد" داده‌اند.

در پایان این نظر سنجی ۹۳ درصد کاربران ابراز تمایل به شرکت در برنامه‌های آتی ارکستر سمفونیک تهران داشته‌اند، ۴ درصد به آن تمایلی نداشته و ۳ درصد نیز از حضور خود در برنامه‌های آینده اطمینان نداشته‌اند.

از نکات قابل توجه در نظرسنجی صورت گرفته، ارائه نظرات توصیفی توسط مخاطبان بود که این امر قطعاً بنیاد رودکی را در افزایش کیفیت اجراها یاری می‌کند. درخواست ضبط و انتشار با کیفیت اجراهای ارکسترها، اجرای آثار پیشکسوتان موسیقی کشور، استمرار برگزاری شب موسیقی بزرگان، دعوت از خوانندگان آثار قدیمی جهت بازتولید آن آثار با ارکستر و همچنین دعوت از خوانندگان توانمند و کمتر شناخته شده به منظور معرفی به جامعه موسیقی، ایجاد باشگاه مشتریان و افزایش تعداد روزهای اجرای ارکسترها در طول ماه از جمله پیشنهادات مخاطبان بود.

همچنین افزایش کیفیت صدای سالن و افزایش تنوع در انتخاب قطعات اجرایی ارکسترها از جمله مواردی بود که کاربران برای افزایش رضایتمندی از اجراهای آینده ارکستر مطرح کرده بودند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار