«دیارِ سیمرغ» از نگاه مخاطبان/نظر سنجی از اجرای ارکستر سمفونیک تهران

تهران (پانا) - مخاطبان اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری پانیذ فریوسفی با عنوان «دیارِ سیمرغ»، با شرکت در نظرسنجی پس از اجرا، نظرات خود را اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۶۳۶۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
«دیارِ سیمرغ» از نگاه مخاطبان/نظر سنجی از اجرای ارکستر سمفونیک تهران

به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی، در این نظر سنجی مخاطبان اجرا را از منظر کیفیت هنری، کیفیت قطعات انتخابی، توانایی رهبر ارکستر، مهارت نوازندگان، تبلیغات پیش از اجرا، نحوه خدمات‌رسانی، راهنمایان، کیفیت نورپردازی و صدابرداری، تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه، فرآیند خرید بلیت، دسترسی به اطلاعات اجرا و تهویه سالن بررسی کردند.

در بحث اجرا، ۶۸ درصد کاربران آن را "عالی"، ۲۴ درصد "خوب"، ۵ درصد "بد" و ۳ درصد "خیلی بد" ارزیابی کردند.

توانایی رهبر ارکستر نیز از نظر ۸۱ درصد کاربران "عالی"، ۸ درصد "خوب"، ۶ درصد "متوسط" و ۵ درصد "بد"بوده است. ۷۲ درصد مخاطبان قطعات انتخابی ارکستر را "عالی"، ۲۰ درصد "خوب"، ۳ درصد "متوسط"، ۳ درصد "بد" و ۲ درصد "خیلی بد" دانستند.

در این نظرسنجی، مهارت نوازندگان ارکستر از نظر ۸۱ درصد کابران "عالی"، از نظر ۱۱ درصد "خوب"، از نظر ۵ درصد "متوسط" و از نظر ۳ درصد "بد" بوده است.

در بحث خدمات رسانی نیز ۷۸ درصد کاربران نحوه خدمات رسانی را "عالی"، ۱۹ درصد "خوب"، ۲ درصد "متوسط" و ۱ درصد "بد" ارزیابی کردند.

همچنین مخاطبان سهولت دسترسی به سایت و فرآیند خرید بلیت اجرا را ارزیابی کرده و ۶۹ درصد آن را "عالی"، ۲۵ درصد "خوب"، ۳ درصد "متوسط" و ۳ درصد "بد" دانستند. تناسب قیمت بلیت با کیفیت برنامه نیز از نظر ۵۶ درصد کابران "عالی"، ۳۱ درصد "خوب"، ۵ درصد "متوسط"، ۳ درصد "بد" و ۵ درصد "خیلی بد" بوده است.

در این نظرسنجی در موضوع کیفیت نورپردازی و صدابرداری سالن نیز از کاربران سوال شده بود که در بحث نور، ۶۰ درصد آن را "عالی"، ۲۴ درصد "خوب"، ۵ درصد "متوسط" و ۱۱ درصد "بد" دانسته اند.

همچنین کیفیت صدای سالن نیز از نظر ۵۶ درصد "عالی"، ۳۳ درصد "خوب"، ۶ درصد "متوسط" و ۵ درصد "بد" بوده است.

در مورد دسترسی به اطلاعات اجرا نیز، ۵۳ درصد کاربران آن را "عالی"، ۳۲ درصد "خوب"، ۱۲ درصد "متوسط"، ۲ درصد "بد" و ۱ درصد "خیلی بد" ارزیابی کرده اند.

۶۰ درصد مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی، انتظامات مجموعه را " عالی " ارزیابی کرده اند، ۳۱ درصد نیز همکاران انتظامات را "خوب"، ۶ درصد "متوسط" و ۳ درصد "بد" دانسته اند؛ این درحالی است که راهنمایان سالن از ۶۰ درصد کاربران امتیاز "عالی"، از ۳۰ درصد "خوب"، از ۶ درصد "متوسط" و از ۴ درصد "بد" گرفته اند.

در مجموع ۷۰ درصد کاربران نظم سالن را "عالی"، ۱۹ درصد "خوب"، ۸ درصد "متوسط" و ۳ درصد آن را "بد" دانسته‌اند.

کاربران در این نظرسنجی تهویه هوای سالن را نیز مورد ارزیابی قرارداده و ۶۷ درصد به آن نمره "عالی"، ۲۵ درصد "خوب"، ۳ درصد "متوسط"، ۳ درصد "بد" و ۲ درصد "خیلی بد" داده‌اند.

در پایان این نظر سنجی ۹۱ درصد کاربران ابراز تمایل به شرکت در برنامه‌های آتی ارکستر سمفونیک تهران داشته‌اند، ۵ درصد به آن تمایلی نداشته و ۴ درصد نیز از حضور خود در برنامه‌های آینده اطمینان نداشته‌‍اند.

از نکات قابل توجه در نظرسنجی صورت گرفته، ارائه نظرات توصیفی توسط مخاطبان بود که این امر قطعاً بنیاد رودکی را در افزایش کیفیت اجراها یاری می‌کند. در نظرات مخاطبان موارد تخصصی و کیفی به چشم می‌خورد که از میان آن‌ها می‌توان به درخواست همکاری بیشتر با رهبران میهمان و استفاده از پتانسیل دیگر رهبران، استفاده از گروه کر در کنار نوازندگان، اجرای آثار با تنوع بیشتر از نوازندگانی چون ویوالدی، موتزارت، باخ و .... اشاره کرد.

تمدید اجرای «دیار سیمرغ»، ارائه توضیحات پیش از اجرا در خصوص اثر و نحوه همراهی مخاطبان در راستای فرهنگ‌سازی گوش دادن به موسیقی در اجراهای کلاسیک، مشخص بودن رپرتوار آثار در سایت فروش بلیت و تقویت اطلاع رسانی از جمله پیشنهادات مخاطبان بود.

از سوی دیگر نظم نوازندگان در هنگام ورود و خروج به سالن، رسمی‌تر شدن لباس و نحوه نشستن نوازندگان، بهبود زاویه دید تماشاگران بالکن‌ها، افزایش کیفیت تهویه هوای سالن، انجام تمرینات بیشتر پیش از اجرا، بهبود نظافت سرویس‌های بهداشتی و ... از جمله مواردی بود که کاربران برای افزایش رضایتمندی از اجراهای آینده ارکستر مطرح کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار