پانا گزارش میدهد؛
محسن چاوشی با «علاج» باز هم صدای وطن شد
قطعهای تازه با شعری از کاظم بهمنی و حالوهوایی ملیمیهنی
تهران (پانا) - محسن چاوشی، خواننده شناختهشده موسیقی پاپ و تلفیقی، با انتشار قطعهای تازه به نام «علاج»، بار دیگر سراغ مضامین ملی و دغدغههای وطندوستانه رفت. این قطعه که شامگاه یکشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۴ منتشر شد، با شعری از کاظم بهمنی و آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی محسن چاوشی تولید شده است.

«علاج» اثری است با حالوهوای حماسی و میهنی که در امتداد نگاه اجتماعی و انتقادی چاوشی نسبت به وضعیت جامعه ایران شکل گرفته؛ نگاهی که در آثار پیشین او همچون «خوزستان»، «قمارباز» و «جمعه» نیز بهوضوح شنیده میشد. در این قطعه، صدای پرصلابت چاوشی بر بستری از موسیقی تلفیقی با بهرهگیری از سازهای غربی و شرقی سوار شده و پیامی سرشار از امید، رنج و دلبستگی به وطن را به گوش میرساند.
شعر این قطعه را کاظم بهمنی، شاعر معاصر، سروده است؛ شعری که با زبان استعاری و لحنی اندوهگین، از جستوجوی راه نجاتی برای وطن سخن میگوید. ملودی و تنظیم اثر، همانطور که از چاوشی انتظار میرود، ترکیبی از فضای ارکسترال با سازهای الکترونیک و سنتی است؛ گیتار الکتریک عادل روحنواز و پیانو توحید نوری، رنگی خاص به فضای قطعه بخشیدهاند.
میکس و مسترینگ «علاج» را مهدی قدیمی انجام داده و طراحی کاور اثر نیز بر عهده حامد تلخآبی بوده است. این قطعه به صورت مستقل و از طریق شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای رسمی موسیقی در دسترس مخاطبان قرار گرفته و در کمتر از چند ساعت با استقبال گسترده کاربران مواجه شده است.
محسن چاوشی با انتشار «علاج»، بار دیگر نشان داد که صدای او تنها برای سرگرمی نیست، بلکه آینهای از دردها، دغدغهها و امیدهای مردم این سرزمین است. صدایی که در بزنگاهها، درمانگر زخمهای جمعی میشود؛ همانطور که در «علاج» میخواند: «شاید این صدا، علاجی باشد...»
ارسال دیدگاه