گفت‌وگو با مجدالدین معلمی، مدیرعامل بنیاد کتاب

افزایش ۳۴ درصدی فروش جلد خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی

تهران (پانا) - خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، با رشد ۳۴ درصدی فروش جلد کتاب و رشد ۱۰۰ درصدی فروش ریالی این دور از نمایشگاه کتاب را به پایان رساند.

کد مطلب: ۱۵۷۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۴ درصدی فروش جلد خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مجدالدین معلمی، مدیرعامل بنیاد کتاب، گفت: «خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۴، با فروش ۹۷ هزار جلد کتاب، رشد ۳۴ درصدی در فروش تعداد جلد کتاب را نسبت به سال گذشته تجربه کرد. فروش ریالی خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی نیز با رشد ۱۰۰ درصدی معادل ۲۰ میلیارد تومان بود.»

معلمی افزود: «امسال افزایش فروش مجازی کتاب در نمایشگاه، نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۶۰ درصد در تعداد جلد کتاب نسبت به سال ۱۴۰۳ افزایش فروش مجازی بود. فروش ریالی مجازی نیز امسال رشدی ۳ برابری داشت و نیمی از فروش نمایشگاه کتاب امسال را خریدهای مجازی تشکیل می‌داد.»

معلمی با اشاره به ترکیب فروش حوزه‌های مختلف گفت: «در چهار حوزه بزرگسال، کودک، مجازی و کتاب‌های حضوری، ما طی چهار سال گذشته همواره روندی صعودی را شاهد بودیم. به طور خاص، بخش مجازی با ۱۰ میلیارد تومان و بخش کودک با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش، بیشترین جهش را تجربه کردند.»

وی با اشاره به این رشد، از عملکرد مثبت ناشران این خانواده خبر داد و گفت: «گل سرسبد امسال بنیاد کتاب، انتشارات امیرکبیر بود که توانست ۷۸ درصد افزایش فروش تعداد جلد کتاب را نسبت به سال گذشته ثبت کند.»

مجدالدین معلمی در ادامه به عملکرد ناشران مختلف خانواده کتاب اشاره کرد و گفت: «در بین ناشران، سوره مهر با فروش ۵۶ هزار جلد کتاب، بیشترین سهم را در بین مجموعه‌ها داشت. انتشارات امیرکبیر هم حدود ۳۴ هزار جلد کتاب به فروش رساند.»

او افزود: «انتشارات بین‌الملل امسال قریب به ۶ هزار جلد کتاب فروخت. انتشارات صاد هم حدود هزار و ۱۰۰ جلد کتاب به فروش رساند.»

وی در ادامه گفت: «در نمایشگاه کتاب امسال، انتشارات خوارزمی ۳ هزار جلد کتاب فروخته که از این میزان، مبلغ فروش آن به حدود ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.»

معلمی خاطرنشان کرد: «در مجموع چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال مجموع فروش خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی بوده که بیش از دو برابر سال قبل بوده است.»

گفتنی است خانواده نشر سازمان تبلیغات اسلامی شامل امیرکبیر، شرکت چاپ و نشر بین الملل، انتشارات خوارزمی، انتشارات صاد و انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار