چند خبر سینمایی؛

۲ فیلم ایرانی در آمریکا و اروپا اکران می‌شود

تهران (پانا)- اکران فیلم کوتاه «مریضخانه مرکزی» در جشنواره لس آنجلس، رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» و نقد و بررسی فیلم «بیبدن» در فرهنگسرای از خبرهای سینمایی پنجمین روز خرداد ماه است.

کد مطلب: ۱۴۷۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۲ فیلم ایرانی در آمریکا و اروپا اکران می‌شود

نمایش یک فیلم ایرانی در جشنواره لس آنجلس، رونمایی از پوستر یک فیلم به بهانه معرفی در بازار جشنواره کن و نقد و بررسی فیلم سینمایی بیبدن در فرهنگسرای ارسباران سه خبر جدید سینمایی هستند.

«مریض‌خانه مرکزی» در جشنواره IFS لس آنجلس

فیلم کوتاه «مریض‌خانه مرکزی» به کارگردانی وحید و نوید نامی و تهیه‌کنندگی نیلوفر زیوردار و انجمن سینمای جوانان ایران در سی و چهارمین جشنواره فیلم لس آنجلس (IFS) به نمایش درخواهد آمد. این جشنواره ۱۲ الی ۲۰ ماه ژوئن سال‌جاری در لس آنجلس برگزار خواهد شد و این نخستین نمایش «مریض‌خانه مرکزی» در جشنواره‌های آمریکایی به شمار می‌آید.

«مریض‌خانه مرکزی» به زبان ترکی ساخته شده و داستان آن درباره غده عجیبی است که از شکم شهردار خارج می‌شود و شهر را با بحران مواجه می‌کند. این فیلم پیش از این درجمع نامزدهای جشنواره فیلم فجر و سیزدهمین دوره جوایز ایسفا حضور داشته است.

پوستر «تابستانی که برف آمد» رونمایی شد

همزمان با معرفی در بازار جشنواره کن، پوستر فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی رونمایی شد.

«تابستانی که برف آمد» با قصه‌ای چالشی در نقد قانون، اولین تجربه بلند نسیم فروغ پس از ساخت چند فیلم کوتاه به شمار می‌رود که مریم بحرالعلومی در سمت تهیه‌کننده و مشاور کارگردان او را همراهی کرده است.

رضا اخلاقی‌راد، نوشین مسعودیان، غزل شجاعی، امین ایمانی، محمد حیدری، روژان ایرجی و شیرین آقاکاشی با معرفی مانی پارسا، بازیگران «تابستانی که برف آمد» هستند.

نمایش و نقد «بیبدن» در فرهنگسرای ارسباران

فیلم سینمایی «بیبدن» ساخته‌ی مرتضی علیزاده دوشنبه ۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور مرتضی علیزاده کارگردان، کاظم دانشی نویسنده، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم بر اساس داستانی واقعی به یکی از جنجالی‌ترین پرونده های جنایی چند ساله اخیر پرداخته است. الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، نوید پورفرج، گلاره عباسی، سروش صحت، مینا وحید، رابعه مدنی و پیام احمدی نیا بازیگران فیلم سینمایی بیبدن هستند.

علاقه‌مندان برای حضور در ششصد و هفدهمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار