نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟

تهران (پانا) - ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان میزان فروشی است که سخنگوی نمایشگاه کتاب تا پایان روز چهارم این رویداد از میزان فروش آن اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه کتاب چقدر فروخت؟

۲۳ اردیبهشت ماه، در چهارمین نشست از نشست‌های روزانه علی رمضانی، سخنگوی سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بازدیدکننده خواست تا از غرفه ناشران ساکن استان‌ها نیز بهره‌ ببرند.

او با بیان اینکه نمایشگاه محلی برای تضارب آراء است، ادامه داد: بازدیدکنندگان در نمایشگاه نویسندگان و آثار را می‌بینند و ابهامات خود را می‌پرسند: با یک نگاه اگر بگوییم نمایشگاه کتاب، دانشگاه موفقی است،  گزافه نگفته‌ایم.

او همچنین با بیان اینکه نشست‌های فرهنگی نمایشگاه محلی برای علم‌آموزی است، گفت: این نشست‌ها باعث می‌شود، ویژگی‌های دانشگاهی بودن، بیشتر به چشم بیاید. امکانات و سوژه‌های بسیاری در نمایشگاه فراهم است و اگر از کلیشه فاصله بگیرم و نگاه دیگری داشته باشیم، نتایج مفیدی حاصل می‌شود.

علی رمضانی سپس درباره نتیجه نظرسنجی روز چهارم نمایشگاه که با سئوال «دلایل بازدید از نمایشگاه کدام موارد است؟» مخاطبان را مورد پرسش قرار داده است، گفت: از میان گزینه‌های موجود ۸۵ درصد برای «خرید کتاب»، ۴۰ درصد برای «نمایشگاه گردی» ۲۲ درصد برای «آشنایی با تازه‌های نشر» و ۱۰ و نیم درصد برای «ملاقات با پدیدآورندگان» به نمایشگاه می‌آیند.

یه گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب، مردم نمره ۷۴ از ۱۰۰، را به عملکرد نمایشگاه داده‌اند.

او همچنین اظهار کرد: نظم اجرایی نمایشگاه، برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری و تمیزی شبستان اصلی از جمله نقاط قوت نمایشگاه است که مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ازدیاد تبلیغات برخی ناشران، ضعف بین‌الملل و کشور فارسی‌زبان و تبلیغات محدود در سطح شهر، از نقاط ضعف نمایشگاه کتاب است. همچنین مردم درخواست داشته‌اند، نظارت بر کیفیت غذا بیشتر شود، همچنین نصب علائم راهنمای ناشران در ابتدای راهرو درخواست دیگر مردم بوده است که حدالمقدور که اگر نمای غرفه ناشران را تحت تاثیر قرار ندهد، انجام خواهد شد.

علی رمضانی همچنین اعلام کرد:هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران، برای ۱۰ ناشر رای صادر کردند که بیشتر برای فروش محصول غیرمجاز و فروش غیرمجاز ناشران دیگر بود. که بر اساس رأی این هیأت پنل مجازی ۲ ناشر بسته شد، متراژ غرفه ۲ ناشر هم در سال آینده کاهش یافت، غرفه ۳ ناشر هم به مدت معلوم بسته شد، بقیه ناشران هم تذکر و درج در پرونده گرفتند.

او درباره میزان فروش نمایشگاه کتاب، گفت: تا پایان روز چهارم، در بخش حضوری از طریق کارت‌خوان‌های رسمی ۹۰ و نیم میلیارد تومان فروش ثبت شده و  ۵۲ میلیارد تومان هم به صورت کارت به کارت و خرید نقدی بود. مجموعا ۱۴۲ و نیم میلیارد تومان فروش در بخش حضوری داشتیم. در بخش مجازی نیز ۵۲ میلیارد فروش داشتیم که ۳۲ میلیارد سهم ناشران و ۱۷ میلیارد تومان سهم کتابفروشان بود. مجموعا ۱۹۴ و نیم میلیارد تومان از مجموعه ناشران خرید کردند.

تعداد نسخه‌های خریداری شده در بخش مجازی نیز ۳۲۰ هزار نسخه در قالب ۱۹۷ هزار بسته بود. تا پایان ساعت ۳ امروز مجموعه ۱۵ هزار بسته توسط پست تحویل خریداران شده که، ارسال به مخاطبان در ساعت‌های آینده سرعت بخشیده می‌شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب درباره بن خبرنگار نیز با تشکر از معاونت رسانه‌ای وزارت ارشاد گفت: ۵۰۰ تومان سهم خبرنگاران، ۴۰۵ هزارتومان سهم معاونت رسانه‌ای و ۱۰ درصد تخفیف ناشران پیش‌تر اعمال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار