مستند «حبیب‌الله» در معتبرترین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند انگلستان

تهران (پانا) - فیلم مستند «حبیب‌الله» به کارگردانی عدنان زندی به جشنواره بین‌المللی مستند شفیلد راه یافت.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مستند «حبیب‌الله» در معتبرترین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند انگلستان

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، مستند کوتاه «حبیب‌الله» به کارگردانی عدنان زندی و تهیه‌کنندگی گلناز حسینی و سینا ایوبی، محصول بَفر پروداکشن در اولین حضور جهانی خود به سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند شفیلد در شهر شفیلد کشور انگلستان راه یافت.

جشنواره بین‌المللی مستند شفیلد Sheffield DocFest، در سال 1994 تاسیس و به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای مستند در جهان، شناخته شده است. این رویداد معتبر در انگلستان، مورد تایید آکادمی اسکار، بفتا و آکادمی فیلم اروپاست و هر سال تعدادی از فیلم‌ها را به این جشنواره‌ها معرفی خواهد کرد. امسال، از مجموع 2700 اثر ارسالی، 109 فیلم (80 فیلم بلند و 29 فیلم کوتاه) با شرایط پریمیر بین‌المللی انتخاب و داوری شده که مستند «حبیب الله» در بخش اولین نمایش بین‌المللی، به عنوان تنها نماینده سینمای کوتاه مستند از ایران، موفق به راهیابی به جشنواره شده است. 

سی و یکمین دوره جشنواره شفیلد از 12 تا 17 ژوئن 2024 (۲۳ تا ۲۸ خرداد 1403) با حضور کارگردان فیلم در کشور انگلستان برگزار خواهد شد.

مستند کوتاه «حبیب الله» راوی زندگی خواننده پیشکسوت فولکلور منطقه لیلاخ است که با افزایش سن با چالش جدیدی مواجه و دچار شک و تردید شده است. این مستند پیش از این در بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت، حضور داشته است.

عدنان زندی، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. او پیش از کارگردانی این مستند، تجربه ساخت چند فیلم داستانی و انیمیشن را در کارنامه داشته است. فیلم کوتاه «پروانه‌ها» و انیمیشن «جنگ و رنگ» از این کارگردان، جوایز متعددی از جمله جایزه برنز جشنواره فیلم بیروت، بهترین فیلم جشنواره غذا و آب میلان، جایزه استعداد درخشان اکادمی فیلم کردی آمستردام و جایزه بهترین فیلم جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را در فیلمنامه و کارگردانی، برای او به ارمغان آورده است.

پخش بین‌المللی این‌ مستند کوتاه را مجموعه بَفر پروداکشن بر عهده دارد.

عوامل مستند «حبیب‌الله» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: عدنان زندی، تهیه کننده: گلناز حسینی، سینا ایوبی، محصول بَفر پروداکشن، مدیر فیلمبرداری: پرویز رستمی، تدوین: توفیق امانی، صدابردار: مصعب عباسی، صداگذار: حسین قورچیان، اصلاح رنگ: فرهاد سنندجی، دستیار کارگردان: فواد لطفی، دستیار تصویر: ادیب پروین و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار