وزیر فرهنگ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب:

ناشران و نویسندگان مشعل فروزان فرهنگ را شعله‌ور کرده‌اند

تهران (پانا) _ مراسم افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عصر امروز در با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در مصلی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ناشران و نویسندگان مشعل فروزان فرهنگ را شعله‌ور کرده‌اند

عصر امروز مراسم افتتاحیه رسمی سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و برخی از مدیران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی امام خمینی برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افتتاح نمایشگاه کتاب تهران گفت:اولین روز از آغاز فصل بهار با نمایشگاه بین المللی قرآن تهران آغاز شد چه نیکو بهاری بود از قدیم هم می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست.

وی ادامه داد: مجموعه معظمی از رویداد هارا پشت سر گذاشتیم و امروز جشن بزرگ نمایشگاه کتاب را داریم و همچنین  با رویداد های فرهنگی متعددی از جمله بزرگداشت عطار، سعدی، فردوسی و خیام را داریم.

وی افزود: یکی از خوبی های امسال این است که با دهه کرامت یکی شده است،  ولادت بانوی بزرگوار حضرت فاطمه معصومه  که انشالله حامی ما در روز جزا باشند و همینطور پایان این ماه ولادت امام رضا  را داریم.

وی ادامه داد: نمایشگاه سی و پنجم با همت همکاران من و دوستان خوبم در خانه کتاب و معاونت فرهنگی و با مشارکت خود اصحاب کتاب و ادبیات همه نویسندگان و ناشران کتاب فروش های مشعل فروزان فرهنگ را شعله ور نگه داشتند.

اسماعیلی افزود: تمرکز جدی بر توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری دوره پر رونق فرهنگ و ادب کشور را داریم تجربه می‌کنیم بیشتر از ۱۲۰ هزار مجوز کتاب صادر شد که بسیار اتفاق خوبی است. علیرغم همه مشکلات در همه خانواده ها و اولویت تامین مایحتاج خانواده انتظار میرود که آن توجه و استقبالی که خواستاریم ایجاد نشود اما باز هم حوزه کتاب را رها نکردند در طی سال های اخیر در میزان مطالعه سال به سال مطالعه کتب بالاتر می‌رود و این موضوع بسیار اتفاق خوبی است.

وی اضافه کرد:  انشالله در ماه های آینده بزرگ‌ترین کتابخانه منطقه را در یکی از شهرهای مرکزی کشورمون ایجاد خواهیم کرد، تولید حدود ۵ هزار تنی کتاب را شروع کردیم،  سال گذشته برای ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی  ۸۰ تن  این استعداد به ۱۳۰ در تابستان ۱۴۰۳ به ۱۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: تشکر میکنم از همه نهادهایی که با ما همکاری کردند،  بانک ملی،شهرداری تهران رسانه های ملی و جمعی  آقای رییس جمهور و دولت بنایشان مخاطبان کتاب بود  در کنار تاسیس برای دانشجویان طلاب دانشمندان اساتید  امروز در دولت بحث اختصاص خرید یارانه ای کتاب شکل گرفت.

وی در پایان گفت: از همه میهمانان کمال قدردانی را دارم و این مورد حائز یاد آوری است که دوستان می توانند از طریق سایت کمتر از سه تا چهار دقیقه کتاب خریداری کنند و این اتفاق اتفاق مبارکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار