وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد بنا دارد که سینمای انیمیشن را فعال‌تر کند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
 وزارت ارشاد بنا دارد که سینمای انیمیشن را فعال‌تر کند

محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری جشنواره پویانمایی با اشاره به برگزاری این رویداد هنری گفت: خدای متعال را سپاسگزارم که فرهنگ و هنر و رونق در بهترین دوره تاریخی و در بالاترین حد خودش قرار دارد و ما در تمامی حوزه‌ها با حضور پر‌رنگ هنرمندان و حضور مخاطبان فعال هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت سعی دارد عدالت فرهنگی را در جامعه رشد دهد گفت: جامعه ما یک جامعه چند هزار ساله فرهنگی است که در هر گوشه و کنار این سرزمین کهن، استعدادهای پُر‌فروغی وجود داد. شعار دولت عدالت فرهنگی است و این به این معناست که در تمام کشور امکان رشد و نمو برای جوانان وجود داشته باشد‌.

وی با اشاره به وظایف کانون پرورش فکری در فعالیت هنر‌پایه کشور گفت:  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک سازمان هنر‌پایه است و به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کند و در طول سال جشنواره‌های متنوعی مانند پویانمایی، تئاتر، قصه‌گویی و... را برگزار می‌کند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد بنا دارد که سینمای انیمیشن را فعال‌تر کند و خوشحالیم که این جشنواره همزمان با تصویب بنیاد پویانمایی همزمان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که ما شاهد فصل نویی در حوزه پویانمایی در ایران خواهیم بود گفت: در حوزه‌های آموزشی و هنری از آن استفاده خواهیم کرد. درخشش در حوزه سینمای انیمیشن روز‌افزون است، نمونه آن هم انیمیشن «بچه زرنگ» است که توانست بالغ بر دو میلیون مخاطب و 62 میلیارد تومان فروش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اکران فیلم‌های انیمیشن در سینمای کشور گفت:‌ این نکته که می‌گویند گیشه صرفا برای سینمای کمدی است، با فروش‌های این انیمیشن تکذیب شد. از کانون ممنونیم که چرخه صنعتی بچه زرنگ را فعال کرده است، باید بتوانیم که شخصیت‌های متنوعی برای کودکان مانند بچه زرنگ و پسر دلفینی بیافرینیم که این مساله دور از دسترس نیست و کانون توانایی این مهم را در سال‌ها فعالیت خود نشان داده است.

وی در پایان  سخنان خود تصریح کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت هنرمندان سینمای انیمیشن هستیم و به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر خواستار فعال شدن یک جریان پویا و جوان در حوزه سینمای انیمیشن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار