جذب ۳۲ هزار سوادآموز در فارس

شیراز (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، با ارائه آمار سطح سواد در فارس در سال ۱۳۵۵ با سال ۱۳۹۵ گفت: در آموزش سواد به افراد بالای شش سال ۳۹ درصد رشد داشتیم.

کد مطلب: ۹۸۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۳۲ هزار سوادآموز در فارس

بهزاد نوروزی چگینی امروز در نشست خبری هفته سوادآموزی، ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره)، ادامه داد: سطح سواد مردان در سال ۱۳۵۵، ۶۰ درصد بوده و در آمارگیری سال ۱۳۹۵ این میزان با رشد ۳۰ درصدی به ۹۰ درصد رسیده است و سطح سواد زنان نیز از ۳۷.۸ درصد به ۸۹.۹ رسیده است.
او کاهش فاصله سواد شهری و روستایی را یکی از دستاوردهای نهضت در این سال‌ها عنوان کرد و افزود: در حاا حاضر باسواد شهری ۹۱.۵ و روستایی ۸۹.۹ درصد است که اختلاف این دو تنها ۹ درصد است و این رشد باعث شده که در شاخص‌های فرهنگی ما هم تاثیر بگذارد.
او از برگزاری دوره تحکیم در ۶ هزار و ۱۳۶ نفر سوادآموز خبر داد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس در ادامه از آموزش کار با کامپیوتر و گوشی موبایل به ۵۷۵ نفر نوسواد در استان خبر داد.

او همچنین از برگزاری طرح توسعه سواد آموزی زنان عشایر و روستایی ویژه ۱۲۰ نفر خبر داد و برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مدرسان، برگزاری کارگاه نماز کلید بهشت و آموزش به بیسوادان و کم سوادان در سال جاری را از دیگر برنامه‌های این معاونت خواند.


معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به برون سپاری فعالیت‌ها از عقد قرارداد با ۴۲ تشکل سوادآموزی در ۵۹ منطقه آموزشی خبر داد.
او ادامه داد: به ازای هر نفر ۸۸۰ هزار تومان بابت دوره سواد و ۹۶۰ هزار تومان برای دوره انتقال و ۱۸۲ هزار تومان دوره تحکیم در یک دوره سه ساله پرداخت می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برپایی کارگاه آموزش تربیت مدرسین و مربیان سوادآموزی برای تمام شهرستان‌های فارس هم خبر داد و افزود: اولین بار این طرح در استان فارس تیرماه امسال برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار