فرماندار شهرستان سروستان: برداشت بیش از 4 هزار تُن پسته در سروستان

شیراز (پانا) - فرماندار شهرستان سروستان از برداشت حدود 4 هزار و 500 تن پسته از مجموع 5 هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان، خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۹۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار شهرستان سروستان: برداشت بیش از 4 هزار تُن پسته در سروستان

محسن پورزارعی در جلسه شورای زکات شهرستان سروستان، گفت: در این شهرستان علاوه بر باغ‌های پسته، 100 هکتار مزرعه زعفران، 400 هکتار باغ انجیر، 400 هکتار باغ زیتون و دیگر اراضی زراعی وجود دارد.

او با بیان اینکه در شهرستان سروستان دامپروری نیز به عنوان یکی از مشاغل دنبال شده است، گفت: هم اینکه بالغ بر 300 هزار راس دام سبک و 3 هزار راس دام سنگین در شهرستان سروستان وجود دارد.

فرماندار سروستان با اشاره به شان نزول زکات، خاطرنشان کرد: زکات در کنار نماز و روزه قرار دارد ولی متاسفانه واجبی است که فراموش شده است.

او برای کمک و همکاری بخشداران و دهیاران با مبلغین و روحانیون امر زکات در مناطق روستایی اعلام آمادگی کرد و گفت: باید در بحث فرهنگسازی، اقدامات ویژه و گسترده‌ای در حوزه زکات انجام شود تا افراد متمکن برای انجام این فریضه بیشتر ترغیب شوند.

امام جمعه سروستان گفت: 8 روحانی برای تبلیغ و جمع آوری زکات در شهرستان مستقر شده‌اند و با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می کنند.

حجت الاسلام عباس موسوی با تاکید بر لزوم همکاری با این مبلغین از سوی بخشداری و دهیاری‌ها، ابراز امیدواری کرد که برگزاری جلسه شورای زکات آغازگر اتفاقات خوبی در این حوزه باشد.

رئیس اداره زکات استان فارس نیز ضمن اشاره به راه‌های جمع آوری و مصرف زکات در مناطق روستایی و دیدار با باغداران و کشاورزان، تاکید کرد: قبل از اینکه از خداوند روزی حلال بخواهیم، ظرفیت داشتن ثروت و روزی حلال را بخواهیم.

حجت الاسلام سید علی‌اکبر جعفری همچنین خاطرنشان کرد: اصل بر اساس سنت الهی است ما وظیفه خود را انجام می دهیم خدا هم کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار