خواسته جوانان لامردی در دیدار با امام جمعه

پاسخگویی مسئولان نسبت به معیشت و اشتغال جوانان

لامرد (پانا) - رسیدگی به مسائل معیشتی و اشتغال جوانان، نگاه ویژه به بانوان ورزشکار، پاسخگویی مسئولان در زمینه های مختلف از جمله مهم ترین خواسته های جوانان لامردی در دیدار با امام جمعه این شهرستان بود.

کد مطلب: ۹۱۹۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی مسئولان نسبت به معیشت و اشتغال جوانان

در دیدارصد ها نفر از اقشار مختلف جوانان، نمایندگان تشکل های علمی ، فرهنگی، اجتماعی و صنفی با حجت الاسلام علی حسین زاده امام جمعه لامرد، جوانان لامردی دیدگاهها، انتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود را از ایشان و دستگاههای مختلف بیان کردند.

جوانان از نقاط مختلف شهرستان لامرد با تیپ و قیافه‌های متفاوت جوانی، از طلبه و دانشجوگرفته تا ورزشکار و هنرمند، بسیجی به دیدار امام جمعه جدید لامرد آمده بودند.

سخنان شفاف و انتقادات صریح جوانان لامردی آغاز دیداری بود که می توان گفت در چندین سال اخیر شاهد این چنین جایگاه و تریبون در شهرستان صنعتی و توسعه یافته لامرد نبوده ایم.

در این دیدار که نماینده هر یک از اقشار یک به یک در پشت تریبون به بیان دیدگاه های خود و صنف خود می پرداختند.

ابتدا نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد در بیان خود از امید به آینده گفت و اظهار کرد: ما جوانان نباید منتظر اقدامات مسئولان باشیم و باید در وسط میدان حاضر بوده و خودمان دست به کار شویم.

فقدان سالن ورزشی و افتتاح سریعتر مجموعه ورزشی تابناک نیز از خواسته های نماینده بانوان ورزشکار لامرد بود و اذعان کرد: بانوان شهرستان لامرد بیشتر از مردان در رشته‌های مختلف ورزشی در میادین حضور دارند اما از 29 هیئت ورزشی تنها ریاست دو هیئت ورزشی با بانوان است.

نماینده هنرمندان نیز از تلاش انجمن های مختلف هنری در سطح شهرستان و کسب مقامات استانی قشر مطبوع خود گفت و خواستار حمایت مادی و معنوی هر چه بیشتر مسئولان و امام جمعه شد.

در ادامه این دیدار یکی از بانوان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه دولتی لامرد در پشت تریبون قرار گرفت و گفت : ادامه روند احداث ساختمان دانشگاه دولتی لامرد با توجه به وجود شرایط بد اقتصادی، نیازمند اختصاص 3 درصد نفت و گاز و ورود خیرین لامردی است.

نماینده دانشجویان از عدم وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر لامرد گلایه داشت و بیان کرد: استفاده از مسافربرهای شخصی مشکلاتی را برای دانشجویان دختر دانشگاه دولتی که بیشتر آنان غیربومی می‌باشند ایجاد نموده است.

این بانوی دانشجو در بخش دیگر سخنان خود از دغدغه های فرهنگی دانشجویان و به محجور ماندن مقوله فرهنگ در دانشگاه و جامعه اشاره داشت.
نماینده ورزشکاران رزمی کار نیز از راهیابی ورزشکاران این رشته به اردوی تیم ملی و عدم اسپانسر مالی و فرسودگی امکانات اولیه این رشته همچون تشک رزمی گفت و خواستار اختصاص سالن اختصاصی به رزمی کاران شد.

در این دیدار صمیمی که در یکی از عصرگاه های ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ نماز جمعه شهر لامرد برگزار شد نماینده بسیجیان لامردی با اشاره به وضعیت بد معیشتی مردم خاطر نشان کرد: شایسته نیست مردم برای هر کالای اساسی در صف بایستند، آیا روند توزیع مناسب هم ارتباطی به تحریم‌ها دارد؟! چرا مسوولان جهادی نیستند و در کنار مردم حضور پیدا نمی‌کنند؟ با ورود صنایع بزرگ به شهرستان لامرد، خرده‌فرهنگ‌های زیادی وارد شهرستان می‌شود که باید راهکارهای فرهنگی پیش از ورود خرده‌فرهنگ‌ها اتخاذ شود.

در گام دوم انقلاب باید خود جوانان خط‌شکن باشند و منتظر اقدامات مسوولان نباشند و با تشکیل کارگروه‌های مختلف به عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنند. این درخواست نماینده طلاب لامردی از جوانان حاضر در جلسه بود که خواستار توجه هر چه بیشتر به بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از رهبر معظم انقلاب بود.

نماینده هئیت های مذهبی بخش چاهورز شهرستان لامرد نیز در این دیدار خواستار استقرار دائمی دو روحانی با توجه به نیاز های این بخش از شهرستان شد.
یکی از حاشیه های این دیدار نیز درخواست های زیاد جوانان برای بیان انتقاد ها و نظرات بود که یکی از همین جوانان با قرار گیری در پشت تریبون از وحدت مسئولین گفت و تصریح کرد: مطرح کردن موضوع وحدت نبایست موجب کم‌رنگ شدن مطالبه گری شود، هرجایی که قصد مطالبه گری داریم می‌گویند وحدت وحدت و این موجب فرار مسوولان از پاسخ دادن به مطالبه گری شده است درحالی‌که امروز اولویت شهر لامرد وحدت نیست چون این مردم با هم وحدت داشته و دارند و رسیدگی به مسائل معیشتی و اشتغال جوانان از اولویت های مردم این شهر است و لازمه آن نیز مطالبه گری و پاسخگویی از مسئولان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار