جلسه شورای اداری استان

استاندار فارس: دستگاه های اجرایی فارس از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی در رونق استان بهره بگیرند

شیراز (پانا) - استاندار فارس ، مراکز علمی و تحقیقاتی موجود در استان را سرمایه های بزرگ استان و کشور برشمرد و از دستگاه های اجرایی خواست از این سرمایه، نهایت استفاده را نموده و ارتباط جدی تر و موثرتری در راستای رونق اقتصاد استان با دانشگاه ها، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی داشته باشند.

کد مطلب: ۸۲۱۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس:  دستگاه های اجرایی  فارس از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی در رونق استان بهره بگیرند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جلسه شورای اداری استان که در محل پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، مراکز علمی و تحقیقاتی استان را از سرمایه های بزرگ استان و کشور برشمرد و از دستگاه های اجرایی خواست با توجه به این سرمایه نهایت استفاده را نموده و ارتباط جدی تر و موثر تری در راستای رونق اقتصاد استان با دانشگاه ها، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی داشته باشند.


تبادار با بیان اینکه توجه به نقش و تاثیر مراکز علمی و تحقیقاتی در توسعه تنها در کلام محقق نمی شود، ابراز امیدواری کرد: دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و تحقیقاتی به ویژه دانشگاه ها با هم افزایی و همراهی زمینه های این توسعه را در عمل مهیا کنند.


وی با تاکید بر اینکه وظیفه دانشگاه ها مسئله یابی ، تجزیه و تحلیل ، بررسی همه جوانب و رسیدن به راهکار مناسب است، افزود: دانشگاهی همچون دانشگاه شیراز با سابقه و جایگاه ملی و حتی بین المللی باید بکوشد علاوه بر حفظ جایگاه خود زمینه ساز کارآفرینی و تولید ثروت مبتنی بر علم در جامعه باشند.


معاهدات بین المللی از سوی کسانی زیر پا گذاشته شد که مدعی حقوق بشر میباشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: برجام حاصل کارکرد موثر دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بود و در عرصه سیاسی موفقیت بزرگی برای ایران بود و آنان تلاش کردند تا به زعم خود با خروج امریکا از این معاهده ایران را تحت فشار قرار دهند.

وی رویکرد ایران در قبال برجام را نشانگر وفای به عهد، عمل به آموزه های دینی و پایبندی نظام جمهوری اسلامی به معاهدات بین المللی دانست و خاطر نشان کرد: انزوا از آن کسانی شد که معاهدات بین المللی را نادیده گرفته و آن را زیر پا میگذارند این در شرایطی است که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند اما در رفتار و عملکردشان به آن پایبند نیستند.

وی با تاکید بر نظر مقام معظم رهبری در خصوص برجام، خاطر نشان کرد: تا زمانی که خواسته‌های بر حق نظام جمهوری اسلامی در برجام تضمین نشود جمهوری اسلامی نیز آمادگی اتخاذ تصمیمات مناسب را در راستای حفظ منافع ملی خواهد داشت.

تبادار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون ناملایمات و بحران های بیشماری را با سرافرازی پشت سر گذاشته، است، افزود: عبور از این بحران ها در سایه عنایت های الهی، رهبری های عالمانه و حکیمانه معمار کبیر انقلاب و در ادامه مقام معظم رهبری و دولتمردان نظام و به ویژه با پشتوانه مردم محقق شده است و با انسجام و قدرت ملی قادر خواهیم بود این وضعیت را نیز پشت سر بگذاریم.


وی در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همواره تعامل با دنیا را در دستور کار قرار داده است، خاطرنشان کرد: بی شک هر فرصتی که با در نظر گرفتن حکمت و مصلحت و عزت و استقلال منافع جمهوری اسلامی را مرتفع کند از سوی مسئولان کشور مد نظر و مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مطابقت عمل و گفتار مسئولان در جامعه اعتماد ایجاد خواهد کرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه تقویت اعتماد عمومی در جامعه سرمایه ای ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: ایجاد اعتماد در میان مردم تنها در سخن و کلام محقق نخواهد شد بلکه مطابقت رفتار و عمل و گفتار باهم و تکریم مردم، ایجاد تسهیل در امور آنها و عملکرد مسئولان فراهم کننده این اعتماد خواهد بود.

تبادار با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و کارآفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی امروز دغدغه مسئولان و خواسته مردم است، توجه به بخش خصوصی و تسهیل امور سرمایه گذاری را از مولفه های مهم ایجاد رونق و توسعه در جامعه برشمرد و با انتقاد از کند بودن روند رسیدگی به امور سرمایه گذاران از مدیران دستگاه های اجرایی خواست با تقویت بخش های بازرسی و نظارتی در دستگاه مربوطه این روند را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر ارتقا سلامت نظام اداری، افزود: همه ادارات و دستگاه های اجرایی استان موظف به راه اندازی میز خدمت میباشند و اظهار داشتند: این میز خدمت باید به معنای واقعی و در راستای خدمت رسانی به مراجعان در دستگاه ها باشد لذا باید با اخلاق ترین، زبده ترین، آگاه ترین نیروهای کارشناس هر دستگاه را برای حضور در این جایگاه برگزینند.

تبادار گفت: امروز با توجه به تنگناهای موجود راه حلی جز تکیه بر توانایی های داخلی به عنوان هدف بزرگ و ثابت برای توسعه کشور و حل مشکلات پیش رو وجود ندارد که این مهم نیز با وحدت همدلی و انسجام جامعه و کارهای جهادی مدیران تحقق می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار