سخنگوی شورای اسلامی شهر آباده در گفت‌وگو با پانا:

تشکیل شوراها یکی از برنامه‌های مهم انقلاب اسلامی است

آباده (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر آباده گفت تشکیل شوراها باعث مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم در شهرها است و این مورد، یکی از برنامه‌های مهم انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شوراها یکی از برنامه‌های مهم انقلاب اسلامی است

مدیریت سیاسی در جامعه اسلامی، شورا را به عنوان روشی تاثیرگذار مورد پذیرش و تاکید قرار داده است. در اهمیت شورا همین نکته بس که سوره‌ای در قرآن کریم به نام شورا نامگذاری شده است.

نهم اردیبهشت مصادف با روز شوراها است. بی‌شک شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند. به همین مناسبت خبرنگار پانا به سراغ شورای اسلامی شهر خود رفت و به مصاحبه با آن‌ها پرداخت.

مهدی طهماسبی، سخنگوی شورای اسلامی شهر آباده در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «شورا در قلمرو و چهارچوب نظریه حاکمیت مردم قرار می‌گیرد که مردم بدون برتری بر یکدیگر به‌طور مساوی در برابر قانون در سرنوشت خود نقش تعیین‌کننده و موثری را دارند.» 

وی افزود: «در کشور ما هم پس از مشروطه و تصویب قانون اساسی، تفکر شورایی از حالت بالقوه به بالفعل رسید و در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، امام خمینی(ره) هم تشکیل شوراها را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد.»

طهماسبی گفت: «شوراهای اسلامی در اولین دوره در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و صدور پیام ویژه مقام معظم رهبری شروع به فعالیت کرد.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر آباده گفت: «هدف از تشکیل شوراهای اسلامی، مشارکت مردم در جهت پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی است.»

وی افزود: «از مهمترین وظایف شوراها بر اساس قانون، انتخاب شهردار برای یک دوره ۴ ساله است. همچنین بررسی و شناخت نیازها و کمبودها درحوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، رفاهی و اقتصادی برای رفاه عمومی مردم است.»

طهماسبی با اشاره به اینکه ارائه طرح‌ها، پیشنهادها و راهکارهای کاربردی و انتقال آن به مقامات ذی‌ربط و مسئول و همچنین نظارت بر انجام صحیح مصوبات و طرح‌ها و پروژه‌های تصویب‌شده در شهرداری از دیگر وظایف شوراها است، گفت: «همه نهادها از جمله اعضای شورای اسلامی باید در جهت تحقق شعار سال نیز بکوشند تا با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایرانی آبادتر و قوی‌تر داشته باشیم.»

خبرنگار : فاطمه فرخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار