مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:

اجرای طرح ملی «مسطورا» در ۱۳۰۰ مدرسه غیردولتی استان فارس

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت در ۱۳۰۰ مدرسه غیردولتی استان فارس، جمع عظیمی از دانش‌آموزان در قالب طرح ملی زندگی با آیه‌ها یا «مسطورا» به قرائت قرآن می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی «مسطورا» در ۱۳۰۰ مدرسه غیردولتی استان فارس

فرشید قاسمی در محفل بزرگ قرآنی زندگی با آیه‌ها تحت عنوان «مسطورا» در مجتمع آموزشی فرهنگی غیردولتی دانشگاه شیراز با تبریک بهار قرآن اظهار کرد: یکی از بیماری‌های قرن اخیر که در عصر اطلاعات با آن مواجه هستیم و باعث نگرانی و دلهره شده، بی‌هویتی است.

وی افزود: در بررسی نظرات علمای تعلیم و تربیت به این نتیجه می‌رسیم که وجود رابطه بین مخلوق و خالق می‌تواند درمانی بر بیماری مذکور باشد. لذا رابطه‌ای فطری می‌تواند موثر باشد.

قاسمی تصریح کرد: علما معتقدند با توجه به نیازهای مختلف از جمله نیاز به حقیقت‌جویی، تعالی‌جویی، درک معنا و... می‌تواند در صورت داشتن برنامه به رابطه مخلوق با خالق کمک کند.

وی ادامه داد: اگر چرایی قرآن خواندن را بدانیم، بسیاری از مسائل و مشکلات ما به سهولت قابل حل و فصل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اگر قرآن در تمام مراحل زندگی انسان جاری و ساری باشد، بی‌شک شاهد برکات کلام الهی در زندگی افراد خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح قرآنی مسطورا باعث شده تا دانش‌آموزان مدارس غیردولتی با قرآن مأنوس باشند و دانش‌آموزان، روزانه چند آیه از قرآن را تلاوت و راه‌های علمی به‌کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی خود را بررسی کنند.

قاسمی گفت: در حدود ۱۳۰۰ مدرسه غیردولتی استان فارس، جمع عظیمی از دانش‌آموزان در قالب طرح مسطورا به قرائت قرآن می‌پردازند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در راستای توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی در مدارس غیردولتی و انس بیش از پیش دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی، رویداد بزرگ زندگی با آیه‌ها در قالب طرح مسطورا اجرا می‌شود.

عقیل علیشاهی با بیان اینکه گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم قرآنی مورد نیاز جامعه به مسلمات فکری از جمله اهداف طرح مسطورا است، تصریح کرد: این برنامه ویژه مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی بوده و همزمان با سراسر کشور در استان فارس در حال اجرا است.

علیشاهی خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت پایلوت در حدود یک هزار و ۳۰۰ مدرسه استان اجرایی می‌شود و دانش‌آموزان مدارس غیردولتی و هیات‌امنایی در این محفل قرآنی مشارکت می‌کنند.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط استاد و سرهنگ خلبان عباس رحمدار، تجلیل از جمعی از قاریان، اجرای تواشیح و ... از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار