محرم، ماه غم و عشق به اهل‌بیت است

ورامین (پانا) - محرم که می‌رسد، هر کوچه و خیابانی، بوی عطرِ گلاب و اسپند می‌دهد و صدایِ ضرب‌آهنگِ طبل‌ها، نبضِ تپندهٔ شهر را در دست می‌گیرد. انگار در هر گوشهٔ این شهر، دلی بی‌قرار است که راهیِ کربلا شده.

کد مطلب: ۱۷۱۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
محرم، ماه غم و عشق به اهل‌بیت است

در این ماه دل‌ها بیشتر از همیشه به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش می‌تپد.

عزاداری در محرم فقط گریه و اندوه نیست، بلکه نشانه‌ محبت، وفاداری و دلبستگی به راه حق است.

مردم با سیاه‌پوشی، سینه‌زنی و برپایی مراسم عزاداری، یاد کربلا را زنده نگه می‌دارند و درس ایثار، شجاعت و آزادگی را از آن واقعه‌ بزرگ می‌آموزند.

محرم یادآور این حقیقت است که ظلم همیشه رفتنی است و نام حق همیشه زنده می‌ماند.

«با آمدن محرم، انگار دنیا هم رنگ عوض می‌کند؛ رنگی به عمقِ دلتنگی‌هایِ یک تاریخ.

محرم که می‌رسد، هر کوچه و خیابانی، بوی عطرِ گلاب و اسپند می‌دهد و صدایِ ضرب‌آهنگِ طبل‌ها، نبضِ تپندهٔ شهر را در دست می‌گیرد. انگار در هر گوشهٔ این شهر، دلی بی‌قرار است که راهیِ کربلا شده.

در این روزها، اشک‌ها نه از سرِ ضعف، که از سرِ شوقِ یک پیوندِ دیرینه جاری می‌شوند؛ پیوندی با عشق. محرم، روایتِ آن لحظه‌هایی است که آسمان هم از غربتِ مظلومِ کربلا گریست.

 

نویسنده : دانش آموز، هستی سرلک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار