مشاور تحصیلی ناحیه دو شهرری:
آگاهی از روند تحصیلی و مشارکت اولیا زیر بنای موفقیت دانش آموزان است
شهرری دو(پانا)-مشاور تحصیلی ناحیه دو شهرری آگاهی از روند تحصیلی و مشارکت اولیا در آن را زیر بنای موفقیت دانش آموزان دانست و والدین را شریک پیشرفت دانش آموزان عنوان کرد.
آغاز رسمی جلسات مشاوره کنکور و اولین نشست راهنمایی تحصیلی دوازدهم با حضور مشاور برتر منطقه، مدیریت و دبیران در آموزشگاه جدلی ناحیه دو شهرری برگزار شد.
مرتضی فرسمانه مشاور تحصیلی ناحیه دو شهرری درباره اهمیت این دوره و نقش خانوادهها در موفقیت دانشآموزان را تشریح نموده و اظهار کرد: این جلسات بهویژه برای دانشآموزان پایه دوازدهم، نقطه عطفی محسوب میشوند؛ کنکور صرفاً یک آزمون نیست بلکه یک فرآیند پیچیده نیازمند به برنامهریزی دقیق، مدیریت استرس و شناخت مسیر است؛ هدف ما در این نشستها، نه تنها ارائه راهکارهای تستی و درسی، بلکه آموزش مهارتهای زندگی تحصیلی به دانشآموزان است.
وی در ادامه بیان کرد: منظور از مشارکت، یک رویکرد فعال و آگاهانه است؛ والدین باید در جریان روند مطالعه فرزند خود باشند، نه به معنای دخالت در جزئیات برنامه درسی، بلکه به معنای درک چالشها، نظارت بر کیفیت خواب و تغذیه، فراهم کردن محیطی آرام و مهمتر از همه، تبدیل شدن به یک همراه و شنونده قابل اعتماد برای فرزندشان، دانشآموز باید احساس کند که والدینش شریک او در این مسیر هستند، نه تنها ناظر عملکرد او در برخورد با مسائل جدید.
فرسمانه در ادامه خطاب به اولیایی که نگران وضعیت تحصیلی فرزندانشان در این ایام هستند پرداخت و افزود: توصیه من به همه اولیا این است که اعتمادشان را باتوجه به برنامههایی که توسط مدرسه و مشاوران ارائه میشود، تقویت کنند؛ بزرگترین آسیب، ایجاد جو اضطراب در خانه است، اگر والدین خودشان نسبت به آینده فرزندشان آگاهی داشته باشند و روند را دنبال کنند، این آرامش و اطمینان به دانشآموز منتقل شده و مسیر موفقیت هموارتر خواهد شد همچنین موفقیت محصول کار تیمی بین دانشآموز، مدرسه و خانواده است.
مشاور تحصیلی ناحیه دو شهرری در پایان اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب کاهش موفقیت و افت تحصیلی در دانشآموزان میشود افزایش استرس مخرب است؛ در خانه اغلب والدین خواسته یا ناخواسته استرس مخرب را تقویت میکنند، به طور معمول مقایسه او با پسرخالهاش که پارسال کنکور میداد یا امروز چقدر خواندی، تراز آزمون گذشتهات چقدر شده، همه اینها عواملی است که دانشآموز دچار اضطراب عملکرد میشود و دیگر نمیتواند بر یادگیری متمرکز شود.
ارسال دیدگاه