معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه:
مهارت زندگی،درس نانوشته مدرسه است
فیروزکوه(پانا)-معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه با تأکید بر اهمیت آموزش مهارتهای زندگی برای دانشآموزان اظهار کرد: مدرسه علاوهبر آموزش دروس علمی باید محیطی برای رشد شخصی و اجتماعی دانشآموزان باشد.
نفیسه ایلکا، در گفتوگو با پانا با اشاره به اهمیت آموزش مهارتهای زندگی اظهار کرد: «مدرسه نقشی فراتر از آموزش درسی دارد و باید مکانی برای رشد اجتماعی و تربیت فردی دانشآموزان باشد.»
ایلکا اظهار کرد: «مهارتهایی مانند ارتباط مؤثر مدیریت هیجانها ،مسئولیتپذیری حل مسئله و تصمیمگیری از مهمترین نیازهای دانشآموزان نسل امروز است و یادگیری درست این مهارتها مسیر زندگی تحصیلی و اجتماعی آنان را تسهیل میکند.»
وی اظهار کرد: «مدرسه زمانی میتواند در تربیت دانشآموز موفق باشد که برنامههای آموزشی با فعالیتهای پرورشی پیوند بخورد و دانشآموز فرصت تجربه و تمرین عملی این مهارتها را در محیط مدرسه داشته باشد.»
معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: «در این مدرسه فعالیتهایی مانند کارگاههایپرورشی ،جلساتمشاوره، برنامههایفرهنگی ،مسابقات مهارتمحور و فعالیتهای گروهی بهطور مستمر اجرا میشود و این فعالیتها به تقویت مهارتهای زندگی کمک میکند.»
وی افزود: «هدف این برنامهها ایجاد فضایی برای مشارکت مؤثر دانشآموزان است بهویژه حضور در فعالیتهای گروهی که موجب افزایش اعتمادبهنفس و تقویت توانایی همکاری و قبول مسئولیت در دانشآموزان میشود.»
ایلکا اظهار کرد: «نقش معاونت اجرایی و پرورشی در این فرایند بسیار جدی است زیرا با نظارت نزدیک بر روند فعالیتها و ارتباط روزانه با دانشآموزان میتوان نیازهای واقعی آنان را شناسایی کرد و برنامهها را بر همان اساس پیش برد.»
معاون اجرایی دبیرستان اندیشهنفیس شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: «آموزش مهارتهای زندگی تأثیر مستقیم بر رفتار و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارد زیرا دانشآموزی که توانایی مدیریت احساسات و اتخاذ تصمیمهای صحیح را داشته باشد در مسیر تحصیل نیز عملکرد بهتری از خود نشان میدهد.»
وی در پایان بیان کرد: «دانشآموزان باید بدانند فراگیری مهارتهای زندگی به معنای ساختن آیندهای مطمئنتر است و مدرسه همواره تلاش میکند این آگاهی و توانایی را در آنان تقویت کند.»
ارسال دیدگاه