فرماندار شهرستان شهریار:
تعامل خانه و مدرسه، رمز تربیت سالم دانشآموز است
شهریار(پانا)- فرماندار شهرستان شهریار، نقش انجمن اولیا و مربیان را در پیوند میان خانواده و مدرسه حیاتی دانست. تربیت دانشآموز فرآیندی پیوسته و چندساحتی معرفی شد که نیازمند هماهنگی میان محیط خانه و فضای آموزشی است. انجمن با شفافسازی مسائل و تقویت مشارکت والدین، میتواند در حل چالشهای تربیتی مؤثر باشد.
سجاد برنجی، فرماندار شهرستان شهریار در گفتوگو با پانا، انجمن اولیا و مربیان را نهادی مؤثر در پیوند خانه و مدرسه دانست و بر نقش آن در ارتقای تربیت دانشآموزان تأکید کرد.
برنجی با اشاره به پیشینه این نهاد بیان کرد: «انجمن اولیا و مربیان با قدمتی بیش از ۸۰ سال، همواره بهعنوان پل ارتباطی میان خانوادهها و مدیران آموزشوپرورش شناخته شده است.» این نهاد، زمینهی تعامل و گفتوگوی سازنده را میان والدین، مدیران و معلمان فراهم میکند و نقش مهمی در تصمیمگیریهای تربیتی دارد.»
فرماندار شهریار با تأکید بر نقش دوگانه دانشآموزان در خانه و مدرسه تصریح کرد: «دانشآموز در بخشی از روز در مدرسه و در بخشی دیگر در خانه حضور دارد؛ بنابراین تربیت او نباید دچار گسست یا دوگانگی شود. شخصیت یک فرد در تعامل مستمر با محیطهای مختلف شکل میگیرد و هماهنگی میان این محیطها ضروری است.»
وی با اشاره به ضرورت شفافسازی مسائل دانشآموزان گفت: «تعامل میان انجمن اولیا و مربیان با مدیران و معلمان مدارس، موجب روشنتر شدن مسائل و دغدغههای دانشآموزان میشود. در صورت بروز مشکل، این نهاد میتواند با مشارکت خانوادهها و مسئولان مدرسه، راهکارهای مؤثر برای حل آن ارائه دهد.»
برنجی با تأکید بر اهمیت مشارکت خانوادهها در فرآیند تربیت اظهار کرد: «هرچه ارتباط میان خانه و مدرسه مستحکمتر باشد، مسیر رشد دانشآموزان هموارتر خواهد بود. انجمن اولیا و مربیان باید با بهرهگیری از ظرفیتهای والدین، بهعنوان بازوی مشورتی مدارس عمل کند و در ارتقای کیفیت آموزش نقشآفرین باشد.»
وی در پایان بیان کرد: «تقویت جایگاه انجمن اولیا و مربیان، نیازمند برنامهریزی منسجم، نگاه راهبردی و مشارکت فعال همه ذینفعان است. تنها در سایه این همافزایی میتوان به تربیت نسلی توانمند، متعهد و مسئول امیدوار بود.»
ارسال دیدگاه