سرگروه درس تفکر و سبک زندگی منطقه کهریزک:

مفاهیم درس تفکر و سبک زندگی، نقطه کلیدی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

کهریزک (پانا) - سرگروه درس تفکر و سبک زندگی منطقه کهریزک، مفاهیم درس تفکر و سبک زندگی را نقطه کلیدی مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و بر اهمیت یادگیری مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۲۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مفاهیم درس تفکر و سبک زندگی، نقطه کلیدی مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مریم رزاقی ، سرگروه درس تفکر و سبک زندگی منطقه کهریزک،  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی تهدید جدی برای سلامت روان کودکان، نوجوانان و جوانان است و شامل مواردی مانند پایین آمدن تاب آوری، فرار از خانه، انزوای اجتماعی، اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، بزه، آسیب به خود، ترک تحصیل، خشونت، خودکشی، بی‌اخلاقی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌شود.

رزاقی افزود: کارشناسان تربیتی معتقدند ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس در کمرنگ شدن مباحث تربیتی، نداشتن مهارتهای زندگی و فقدان سبک های صحیح زندگی میان دانش آموزان و خانواده ها است. او بر اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی در این حوزه تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به تدریس صحیح درس تفکر و سبک زندگی در پایه‌های هفتم و هشتم، آموزش مهارت‌های زندگی با روش‌های فعال، فضایی شاد و انتقال حسی مثبت در کلاس‌ها، نقش مهمی در پیشگیری از رفتارهای پرخطر دارد. این مهارت‌ها، از کنترل خشم تا ابراز احساسات و مشارکت فعال دانش‌آموزان، نقش حیاتی در تقویت سلامت روان و کاهش بزهکاری دارند و در کنار تدریس صحیح، کلید اصلی رشد فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

سرگروه درس تفکر و سبک زندگی همچنین بر لزوم حضور دبیران در کارگاه‌ها و جلسات توانمندسازی حضوری و مجازی تأکید و خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌هایی مانند خودشناسی، کنترل خشم، احترام، مقابله با فشارهای روانی، ابراز وجود، تقویت عزت نفس و ارتباط معنوی با خدا، از جمله عوامل موثر در رشد فردی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی در پایان بر نقش کلاس‌های تفکر و سبک زندگی در دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: در کلاس‌های درس تفکر و سبک زندگی علاوه بر آموزش مهارت‌ها و شیوه صحیح زندگی، فرصت اظهار نظر و ابراز احساسات به نوجوانان داده می شود و بهتر است در مدرسه نیز با دادن مسئولیت به دانش آموزان و مشارکت دادن آن‌ها در امور مدرسه، احساس تعلق و مهم بودن را در آنان ایجاد نماید. در این میان مسئولیت‌پذیری همگانی گامی بلند برای مهار آسیب‌ها و یادگیری مهارت‌های زندگی محسوب می‌شود.

خبرنگار : دانش‌آموز، ریحانه براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار