معاون پرورشی آموزشگاه شهید فتحی‌پور ناحیه یک شهرستان بهارستان:

ایمان و اخلاق، ریشه‌های اصلی پرورش در دل‌های دانش‌آموزان است

بهارستان یک(پانا)- معاون پرورشی آموزشگاه شهید فتحی‌پور ناحیه یک شهرستان بهارستان، ایمان و اخلاق را ریشه‌های اصلی پرورش در دل‌های دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۶۲۳۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ایمان و اخلاق، ریشه‌های اصلی پرورش در دل‌های دانش‌آموزان است

زهرا فراهانی معاون پرورشی آموزشگاه شهید فتحی‌پور ناحیه یک شهرستان بهارستان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به مهم‌ترین وظیفه معاون پرورشی در مدارس عنوان کرد: «معاون پرورشی پل ارتباطی میان آموزش رسمی و تربیت معنوی است و با حمایت و راهنمایی دانش‌آموزان، زمینه‌ساز شکوفایی استعدادها و ارتقاء شخصیت آن‌ها می‌شود؛ مهم‌ترین وظیفه معاون پرورشی، ایجاد محیطی مناسب برای رشد اخلاقی، شخصیتی و اجتماعی دانش‌آموزان است.»

وی در ادامه افزود: «معاون پرورشی آموزشگاه مسئول هدایت و نظارت بر رشد اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان است؛ او با برنامه‌ریزی و اجرا فعالیت‌های پرورشی و مذهبی، ایجاد محیطی شاد و پویا نقش کلیدی در تربیت نسلی متعهد و آگاه ایفا می‌کند؛ همچنین معاون پرورشی با ایجاد فرصت‌های مشارکت فعال و تقویت روحیه همکاری و مسئولیت‌پذیری، نقش مهمی در شکل‌دهی به شخصیت آن‌ها ایفا می‌کند.»

فراهانی در خصوص نقش و جایگاه معاون پرورشی در مدارس اظهارکرد: «معاون پرورشی حلقه ارتباطی میان دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء است تا محیطی شاد، سالم و پویا در مدرسه ایجاد شود؛ معاون پرورشی به‌عنوان رهبر و مدیر برنامه‌های تربیتی مدرسه عمل می‌کند که او نقش محوری و کلیدی در تربیت دانش‌آموزان دارد و مسئول هدایت فعالیت‌های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و مذهبی مدرسه است؛ جایگاه معاون پرورشی در مدرسه، حمایتی و هدایتگرانه است؛ او با نظارت و راهنمایی دانش‌آموزان، تقویت مهارت‌های فردی، اجتماعی و اخلاقی آن‌ها را ممکن می‌سازد و اهداف تربیتی مدرسه را محقق می‌کند.»

وی در خصوص تاثیر فعالیت‌های پرورشی در اخلاق دانش‌آموزان تصریح کرد:« فعالیت‌های پرورشی نقش مهمی در تکامل اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان دارد؛ این برنامه‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس، حس مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های همکاری را در خود تقویت کنند، ارزش‌های دینی و اخلاقی را بهتر درک نمایند و تصمیم‌گیری‌های اصولی و مسئولانه در زندگی روزمره خود داشته باشند؛ همچنین مشارکت فعال در فعالیت‌های پرورشی، خلاقیت، تعلق به مدرسه و رشد فردی دانش‌آموزان را تقویت می‌کند و آن‌ها را برای ایفا نقش سازنده در جامعه آماده می‌سازد.»

فراهانی، در خصوص نقش دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی مدرسه اظهار کرد: «دانش‌آموزان فعال و خلاق، هسته اصلی فعالیت‌های پرورشی مدرسه هستند؛ آن‌ها با مشارکت در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، نه‌تنها توانمندی‌های فردی و خلاقیت خود را شکوفا می‌کنند، بلکه فضا مدرسه را پویا و پرانرژی می‌سازند؛ نقش دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها به گونه‌ای است که آن‌ها هم همیاران معاونت پرورشی و هم عامل عملی تحقق اهداف تربیتی و اخلاقی مدرسه محسوب می‌شوند و با حضور فعال خود، فرصتی برای رشد شخصیت اخلاقی، اجتماعی و دینی خود و همکلاسی‌ها ایجاد می‌کنند.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز؛ نازنین‌فاطمه دامیار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار