دبیر هنرستان بلیغ فیروزکوه:
نظم درسی یعنی شناخت دقیق زمان هدفگذاری روشن و آگاهی
فیروزکوه (پانا) – دبیر هنرستان بلیغ شهرستان فیروزکوه، برنامهریزی هفتگی شخصی را یکی از ابزارهای مؤثر برای مدیریت زمان و افزایش بهرهوری درسی دانست.

زهرا اسلامی، دبیر هنرستان بلیغ شهرستان فیروزکوه در گفتوگو با پانا درباره اهمیت بنیادین نظم و برنامهریزی درسی گفت: «نظم درسی یعنی شناخت دقیق زمان، هدفگذاری روشن، و آگاهی از تواناییهای فردی. وقتی دانشآموز بداند چه میخواهد، چگونه باید مطالعه کند، و در چه زمانی بیشترین بازدهی را دارد، مسیر یادگیری برایش شفافتر، هدفمندتر و دلپذیرتر خواهدبود. نظم، نهتنها در ظاهر میز مطالعه بلکه در ذهن، رفتار و انتخابهای روزانه معنا پیدا میکند.»
وی افزود: «برنامهریزی هفتگی شخصی، یکی از ابزارهای مؤثر برای مدیریت زمان و افزایش بهرهوری درسی است. این جدول، به گونهای طراحی شده که هر دانشآموز بتواند با توجه به ساعات آزاد خود، اولویتهای درسی، فعالیتهای فوقبرنامه، و حتی زمانهای استراحت و تفریح، برنامهای متعادل و قابل اجرا تنظیم کند. هدف اصلی این جدول، افزایش تمرکز ذهنی، کاهش اضطراب در ایام امتحانات، تقویت حس مسئولیتپذیری و ایجاد تعادل بین درس و زندگی روزمره است.»
اسلامی ادامه داد: «معلم، فقط انتقالدهندهی دانش نیست؛ بلکه راهنما و الگوی رفتاری برای دانشآموزان است. وقتی معلم خود با برنامهریزی دقیق، نظم در کلاس، و احترام به زمان عمل کند، دانشآموزان نیز ناخودآگاه این الگو را در زندگی خود پیاده میکنند. ما در هنرستان بلیغ، تلاش میکنیم تا با ایجاد فضای آموزشی منظم، انگیزهبخش و مشارکتی، دانشآموزان را به سوی خودشناسی، هدفمندی و موفقیت پایدار هدایت کنیم.»
وی در پایان خاطر نشان کرد: «هر صفحهای که با نظم ورق بخورد، به فصلهای زیبای موفقیت ختم میشود. و هر گامی که با برنامهریزی برداشته شود، به سوی آیندهای روشنتر و پربارتر هدایت خواهد شد. ما در هنرستان بلیغ، تلاش میکنیم تا دانشآموزان نهتنها درس بخوانند، بلکه یاد بگیرند چگونه زندگی کنند، چگونه هدفگذاری کنند، و چگونه با اراده و نظم، مسیر رشد خود را بسازند.»
ارسال دیدگاه