مدیر دبستان دخترانه جنت شهرستان ملارد:
پیوند بین خانه و مدرسه، اساس پرورش دانشآموزان مسئول و موفق است
ملارد(پانا)- مدیر دبستان دخترانه جنت ملارد، همکاری خانه و مدرسه را اساس تربیت دانشآموزان موفق و دارای رشد اخلاقی دانست.

هفته پیوند اولیا و مربیان، نماد همکاری مقدس دو نهاد خانه و مدرسه در راه شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است. همکاری که اگر صمیمانه و مستمر باشد، میتواند همچون ریشههای محکم درختی تنومند، نسل نو را در برابر تندبادهای روزگار مقاوم کرده و آنان را به افرادی مسئولیتپذیر، خلاق و اثرگذار برای فردای میهن تبدیل کند. این پیوند، سرمایهگذاری برای برداشتن گامهای بلند در مسیر پیشرفت و تعالی کشور است.
لیلا محمدی، مدیر دبستان دخترانه جنت شهرستان ملارد، در گفتوگو با خبرنگار پانا، درباره اهمیت همکاری خانه و مدرسه سخن گفت و این ارتباط را به درختی تنومند تشبیه کرد و افزود: «خانواده، اولین و مهمترین جایگاهی است که دانشآموز در آن رشد میکند. اگر پایههای تربیتی در خانواده استوار باشد، مانند ریشههای محکم درختی خواهد بود که میتواند در برابر طوفانها بایستد و رشد کند.»
وی در ادامه به نقش مدرسه در این پیوند پرداخت و گفت: «مدرسه، مانند تنه و شاخههای این درخت است که مسیر رشد را هدایت میکند. رسالت اصلی معلمان و مربیان، ترسیم مسیری رشد یافته و هموار برای هدایت دانشآموزان به سوی کسب علم، معرفت و دستیابی به اهداف متعالی فردی و اجتماعی است؛ هنگامیکه خانواده و مدرسه با هم همکاری نزدیک داشته باشند، نتیجه آن پرورش دانشآموزانی خواهد بود که علاوه بر موفقیت تحصیلی، از نظر اخلاقی نیز رشد میکنند.»
محمدی ثمرهی نهایی این همگرایی را پرورش نسلی با ایمان، مسئولیتپذیر و خلاق دانست و تاکید کرد: «دانشآموزی که در سایه این پیوند مقدس رشد یابد، نهتنها برای خود و خانوادهاش، که برای جامعهاش نیز فردی مفید و اثرگذار خواهد بود و میتواند در آینده، نقشی سازنده در پیشرفت میهن اسلامی ایفا کند.»
مدیر دبستان دخترانهی جنت شهرستان ملارد انجمن را پل ارتباطی بین خانه و مدرسه دانست و تصریح کرد: «رسالت مرکزی انجمن اولیا و مربیان ایجاد همدلی، همکاری و همفکری بین نهاد خانه و مدرسه برای تامین رشد همهجانبه دانشآموزان است. انجمن، پل ارتباطی استوار و هدفمندی است که اگر با قوت و صمیمیت بنا شود، مسیر پیشرفت آموزشی و پرورشی دانشآموزان را هموار میسازد.»
وی در تشریح راهبردهای تقویت این تعامل، بر طراحی برنامهای منسجم برای ارتباط مستمر و حضوری اولیا با کادر آموزشی تأکید کرد و بهرهگیری هوشمندانه از ظرفیتهای فضای مجازی و پیامرسانها برای اطلاعرسانی شفاف و تعاملی را ضروری خواند. برگزاری منظم جلسات انجمن و همچنین سازماندهی کارگاههای آموزشی تخصصی با حضور برجستهترین چهرههای علمی و تربیتی، از دیگر محورهایی بود که مدیر دبستان دخترانه جنت به آن اشاره کرد.
محمدی حضور اولیا در مدرسه را عاملی کلیدی در شکلگیری احساس امنیت، ارزشمندی و تعلق خاطر در دانشآموزان دانست و تصریح کرد: «وقتی دانشآموز شاهد این همدلی و همصدایی بین دو کانون اصلی زندگی خود باشد، به طور ناخودآگاه اعتماد به نفسش افزایش یافته و انگیزهای درونی برای مسئولیتپذیری و عملکرد بهتر در او شعلهور میشود. چنین دانشآموزی، مدرسه را خانه دوم خود میپندارد و در این فضای امن عاطفی، استعدادهایش به شکوفایی میرسد.»
مدیر دبستان دخترانهی جنت در پایان، ویژگی والدین موفق را برخورداری از ارتباطی همدلانه، آگاهانه و مشارکتجو عنوان و خاطرنشان کرد: «بهترین والدین، آنانی هستند که پلی مطمئن بین خانه و مدرسه میسازند؛ آنان با حفظ ارتباطی مستمر، محترمانه و مثبت با معلمان و مشارکت فعال در کارگاهها، و پیگیری امور تحصیلی فرزندشان، در کنار تشویق موفقیت های او نقش خود را به بهترین شکل ایفا میکنند. این باور که معلم، یاور و دوست دلسوز دانشآموز است، سنگبنای این ارتباط مقدس است. به کمک شکلگیری درست و عمیق این ارتباط، میتوانیم نسلی مفید برای خود و جامعه پرورش دهیم.»
ارسال دیدگاه