مدیر آموزشگاه میلاد ناحیه یک شهرستان بهارستان:

مهارت معلمان، عاملی موثر در ارتقای کیفیت آموزش است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزشگاه میلاد ناحیه یک شهرستان بهارستان، مهارت معلمان را عاملی موثر در ارتقای کیفیت آموزش دانست.

کد مطلب: ۱۶۱۷۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت معلمان، عاملی موثر در ارتقای کیفیت آموزش است

حمید شهبازی، مدیر آموزشگاه میلاد ناحیه یک شهرستان بهارستان در گفت و گو با پانا در رابطه با عوامل تأثیرگذار در کیفیت آموزش عنوان کرد:« برای ارتقای کیفیت تدریس، معلمان باید به‌طور مداوم مهارت‌های خود را به‌روز کنند و در دوره‌های ضمن خدمت شرکت نمایند؛ این دوره‌ها به معلمان کمک می‌کنند تا با روش‌های نوین تدریس آشنا شوند و از این طریق بتوانند به‌طور مؤثرتری به آموزش دانش‌آموزان بپردازند و تجربه یادگیری بهتری را برای آنان فراهم کنند. به‌کارگیری این فناوری‌ها در تدریس، می‌تواند کیفیت آموزش را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.»

وی افزود: «تجهیز کلاس‌ها با ابزارهای هوشمند و دسترسی به کتاب‌های به‌روز و منابع دیجیتال، می‌تواند تدریس را کارآمد کند و به معلمان این امکان را دهد که از ابزارهای مختلف برای انتقال بهتر مفاهیم استفاده کنند، محیط فیزیکی مناسب و کلاس نیز می‌تواند در مشارکت و توجه دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد. محیط کلاس باید به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان را تشویق به مشارکت فعال در درس کند و به معلمان کمک کند تا به شیوه‌ای مؤثر مطالب درسی را تدریس کنند.»

شهبازی با اشاره به نقش حیاتی مدیران در ارتقای کیفیت آموزش اذعان کرد: «مدیران باید توانایی برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی مؤثر را داشته باشند تا شرایط مناسبی برای فعالیت معلمان و دانش‌آموزان فراهم کنند. ارتباط مستمر مدیر با معلمان و والدین، ایجاد انگیزه و محیطی حمایتی در مدرسه از جمله وظایف مهم مدیران است که می‌تواند به بهبود کیفیت تدریس و یادگیری کمک کند. ایجاد یک محیط آموزشی مثبت و حمایتی که در آن معلمان بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند و دانش‌آموزان نیز از شرایط مناسب برای یادگیری برخوردار شوند، برای هر مدرسه‌ای مورد نیاز است.»

وی ادامه داد: «توجه به سلامت روانی دانش‌آموزان و فراهم کردن فضای امن و حمایتی برای آنان می‌تواند تأثیر مستقیمی بر یادگیری آنان داشته باشد. کاهش فشارهای روانی ناشی از تکالیف و امتحانات زیاد، و همچنین استفاده از روش‌های ارزیابی غیرمتمرکز مانند پروژه‌ها یا خودارزیابی‌ها، می‌تواند به بهبود کیفیت یادگیری دانش‌آموزان کمک کند. در چنین محیطی، دانش‌آموزان با آرامش و تمرکز بیشتری به تحصیل می‌پردازند و در نتیجه کیفیت آموزش ارتقا می‌یابد. این امر باعث می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری مؤثر، از فرآیند آموزشی لذت ببرند و به صورت فعال در آن مشارکت کنند.»

 مدیر آموزشگاه میلاد ناحیه یک شهرستان بهارستان در پایان سخنان خود بیان کرد: «برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند به کاهش فشار روانی دانش‌آموزان و پرورش استعدادهای آنان کمک کند. این برنامه‌ها فرصتی برای ابراز خلاقیت و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد. برنامه‌های پرورشی، محیط مدرسه را به محیطی شاداب و فعال تر تبدیل کرده است. این نوع فعالیت‌ها باعث بهبود تجربه تحصیلی و رشد فردی دانش‌آموزان می‌شود.»

خبرنگار : دانش آموز؛ بیتا عظیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار